Şirketin CEO'su James Hygate, 20 yıldır Gloucestershire'da düşük karbonlu yakıtlar geliştiriyor.Yeni yakıtın fosil bazlı gazyağı gibi performans göstermesine rağmen "fosil karbon içermediğini, fosil içermeyen bir yakıt" olduğunu söyledi.
James Hygate, yeni yakıtın "son derece heyecan verici" olduğunu söyledi.
Dünya çapında uçmak, iklim değişikliğine katkıda bulunan küresel karbon emisyonlarının yaklaşık %2'sine katkıda bulunuyor. Küçük bir kısım ama hızla büyüyor. Ve karbonu havacılıktan çıkarmak en zorlu zorluklardan biri.
Cotswolds'taki bir şirket , 2026 yılına kadar bir düzine yolcu için hidrojen elektrikle çalışan uçuşlar vaat ederek elektrikli uçaklar geliştiriliyor . Ancak kitlesel hava yolculuğunun tamamen yeni teknolojiyle desteklenmesi yıllar, hatta on yıllar alacak. Dolayısıyla fosil yakıtları kullanmadan gazyağı üretmenin yeni ve daha çevreci yollarını bulmak, küresel anlamda altına hücum haline geldi.
James Hygate, Gloucestershire'daki küçük bir çiftlikte, 20 yıl önce kolza tohumu yağını otomobil ve kamyonlar için 'biyodizel'e dönüştürmeye başladı.
Şirketi Green Fuels artık yemeklik yağı biyodizele dönüştürecek ekipmanlar satıyor ve dünyanın her yerinde müşterileri var.Daha sonra yeşil jet yakıtı üretmenin yollarını aramaya başladı.Şöyle dedi: "Çok bol olan, gerçekten düşük değerli bir hammadde bulmak istedik."Atık yağları, atık yiyecekleri, hatta tarımsal artıkları bile denediler.Daha sonra insan atıkları üzerinde deneyler yaptılar.
Dr Lima sonuçları ilk gördüğünde çok heyecanlandı."Bu çok heyecan verici çünkü hepimizin katkıda bulunduğu sürdürülebilir bir hammaddeden üretildi." Sıvı ısıtılır ve daha sonra farklı yakıtlar için doğru 'kesimi' elde etmek amacıyla gazlar hassas sıcaklıklarda damıtılır.Toplama borularına damla damla yeni, berrak bir sıvı yerleşir.
Gülümseyerek "Bu bizim biyoyakıtımız" diyor.
Biyo-gazyağı artık dünya havacılık düzenleyicileri tarafından bağımsız olarak test ediliyor.İlk sonuçlar, yakıtın A1 fosil jet yakıtıyla neredeyse aynı kimyasal bileşime sahip olduğunu doğruladı. Birleşik Krallık Ulaştırma Bakanlığı ekibe 2 milyon £ araştırma bursu verdi. Sürdürülebilir yakıt, havacılığı karbondan arındırmak için "kritik" Böylece laboratuvarda gazyağıyla bir test tüpü yapabilirler. Bu, dünyadaki havalimanlarındaki gazyağının yerini almaktan çok uzak.
James Hygate matematiğini yaptı. Her insanın yılda 4-5 litre biyo jet yakıtı üretmeye yetecek kadar atık su ürettiğini hesaplıyor.Bir yolcu jetini Londra'dan New York'a uçurmak için yıllık 10.000 kişinin kanalizasyonuna ihtiyaç duyulacaktır.Ve geri dönecek 10.000 kişi daha.
Başka bir deyişle, Birleşik Krallık'ın toplam kanalizasyon arzı, ülkenin toplam havacılık yakıtı talebinin yaklaşık %5'ini karşılayacaktır. Kulağa küçük gelebilir ama o ısrar ediyor: "Bu oldukça heyecan verici." "%10 sürdürülebilir havacılık yakıtı gereksinimi var, bu yasal bir zorunluluk. Ve bunun yarısını kakayla karşılayabiliriz."
Virgin Atlantic yolcu uçağının yakıtı tamamen atık yağlardan ve mısır atıklarından elde edilen gazyağıyla dolduruldu. Atık yağlar, mısır yağları veya diğer fosil olmayan kaynaklardan elde edilen yakıtlara Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları adı verilmektedir.
Uçaktan aynı miktarda karbondioksit yayıyorlar, ancak başlangıçta petrol üreten tesisler büyürken CO2 tuttuğu için uzmanlar bunun fosil yakıt karbon emisyonlarında %80-90 oranında bir azalma olduğunu düşünüyor. Çevre savunucuları, insanların daha az uçması ve bitkileri jet yakıtı yerine gıda veya enerji üretimi için kullanması gerektiği konusunda ısrar ediyor.
Kanalizasyon bazlı yakıtı daha çok destekliyorlar çünkü Havacılık Çevre Federasyonu'nun politika direktörü Cait Hewitt'in ifadesiyle "insan atığı belki de toplumun üretmekten gerçekten kaçınamayacağı bir çöp türüdür". Bununla birlikte Uluslararası Enerji Ajansı , Sürdürülebilir Havacılık Yakıtlarının "havacılığın karbondan arındırılması açısından kritik" olduğunu söyledi.
Neyin mümkün olduğunu göstermek için Sir Richard Branson yakın zamanda Londra'dan New York'a tamamen atık yağlar ve mısır atığı ürünlerinden elde edilen yakıtla çalışan bir uçuşla uçtu. Ancak bugün havacılık yakıtının yalnızca %0,1'i "sürdürülebilir". Karşılaştırıldığında Bay Hygate'in %5'lik hedefi oldukça büyük görünüyor. Ayrıca kimsenin istemediği ama evrensel olan bir hammadde kullanıyor. "Her ne kadar burada, Birleşik Krallık'ın güney batısında geliştirilmiş olsa da, bu küresel bir fırsat" diyor.
Şirket şu anda Birleşik Krallık'ta tam ölçekli bir gösteri fabrikası kurmak için fon topluyor. Bay Hygate şöyle açıkladı: "Çok kalabalık şehirlerdeki fırsatlar çok büyük. Üretebileceğimiz yakıt miktarı çok büyük."