Bir şey işinize mi yaramıyor? Peki kapatıp açmayı denediniz mi? Gerçek şu ki, bazen bu önemsiz eylem sizi birçok sinirden ve özellikle de uzun bir teknik destek çağrısından kurtarabilir.
AÇ KAPA SORUNU ÇÖZMEZSE...
Dairenin herhangi bir yerinde bulunan internet modeminizin, onu açacak bir butonu veya anahtarı bulunmalıdır. Cihazı kapatma moduna geçirmek (hiçbir ışık yanmadığında) ve birkaç dakika sonra tekrar açmak için bu düğmeyi kullanın.
Bu sorununuzu çözmezse modemi veya Wi-Fi yönlendiriciyi sıfırlamayı deneyin. Telefonunuzdaki SIM yuvasını çıkarmak için arka taraftaki "Sıfırla" etiketli yuvayı bulun ve daha güçlü bir iğnenin veya atacın ucunu içeri sokun.
Modeminizde böyle bir yerleşik düğme yoksa WPS düğmesine 30 saniye boyunca basın. LED göstergeleri yanıp sönmeli ve modem veya yönlendirici sıfırlanmalıdır.
TP Link self-servis Wi-Fi'den ekran görüntüsübilgi simgesi
TP Link self-servis Wi-Fi'den ekran görüntüsü
Wi-Fi'nizin kanalını değiştirme
Bu sorununuzu çözmezse, evinizdeki Wi-Fi kurulumunu self servis olarak yapmanız gerekecektir. Bunu, modemin üzerinde veya operatörle yapılan sözleşmede bulabileceğiniz adres çubuğuna IP adres numarasını girerek yaparsınız. Ancak, ilgili belgelerde de bulabileceğiniz bir müşteri numarasına da ihtiyacınız olacaktır.
Burada, Wi-Fi kanalını değiştirme seçeneğini arayın; çünkü dairenizin etrafındaki ağlardan gelen parazit nedeniyle sizin kanalınız sıkışık olabilir. Bu çoğunlukla, aynı katta kendi Wi-Fi'sine sahip birkaç dairenin bulunduğu apartmanlarda meydana gelir.
Kafanız karışırsa her zaman müşteri hizmetleri hattını arayabilir ve personelden Wi-Fi kanalını değiştirmesini isteyebilirsiniz.