Yusuf Kurtoğlu müstear adıyla bilinen yapımcı ve senarist Kazım Karabekir Kurtoğlu, TRT ekranlarında yayınlanan 'Teşkilat' dizisinin senaryosu ile marka hakkının kendisine ait olduğunu, TİMS B adlı yapım şirketinin senaryoyu izinsiz biçimde kullanarak yeniden çektiğini ve yeni çekilen dizinin TRT’de aynı isimle yayınlandığını belirterek dava açtı.
T24'ten Asuman Aranca'nın haberine göre, Ankara 4. Fikri Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi'nde görülen davanın dilekçesinde, Kurtoğlu’nun senaristliğini, yönetmenliğini ve yapımcılığını üstlendiği dizinin ilk fragmanının Şubat 2020’de kendisine ait And Film isimli YouTube kanalında yayınlandığı, dizinin ilk bölümünün sadece kendi platformunda bir günde 100 bin, toplamda da 500 binden fazla izlendiği belirtildi. Dava dilekçesinde, Kurtoğlu’nun Mart 2021’de Türk Patent ve Marka Kurumu'na (TPMK) başvurarak, 'Teşkilat' markasını kendi adına tescil ettirdiği belirtildi.
Daha sonra TİMS B Stüdyo’nun 'Teşkilat' ismini kullanarak aynı konulu bir dizinin yapımına başladığı ve çekilen dizinin ilk bölümünün Mart 2021’de TRT’de yayımlandığı ifade edilen dilekçede, "Teşkilat isminin dizi sektöründe ilk kez Kurtoğlu tarafından kullanıldığı, Kurtoğlu’nun Teşkilat dizisi üzerinde tüm mali kullanım, fikri mülkiyet ve marka hakkına sahip olduğu, davalıların eser adını ve markasını hiçbir bedel ödemeksizin ve izin almaksızın kendi yayınladığı eserin adı olarak kullandığı ve iltibasa yer vererek haksız kazanç elde ettiği, marka haklarına, fikri mülkiyet haklarına ve mali haklarına tecavüz ederek Kurtoğlu’nu maddi ve manevi zarara uğrattığı" öne sürüldü. Dava dilekçesinde bu durumun serbest rekabet ilkelerine aykırı, haksız, zarar verici ve hukuken yasaklanmış bir durum olduğu belirtilerek, Kurtoğlu’nun marka hakkına tecavüzün sonlandırılması için ihtarname çektiği buna karşın dizinin aynı isimle yayınlanmaya devam ettiği vurgulandı.
'KURTOĞLU'NUN KAYBI MİLYONLARI BULDU' İDDİASI
Dizinin ulusal kanalda yayınlanması nedeniyle ihlal boyutunun her geçen gün arttığı aktarılan dilekçede, davalıların bugüne kadar reyting, YouTube, reklam, sponsorluk geliri, yayın ücreti, yurt dışı satış ve online ağlara satış geliri elde ettikleri ve elde etmeye de devam ettikleri ifade edildi. Dilekçede, "Davalıların faaliyetleri sebebiyle Kurtoğlu’nun Youtube’daki izlenme sayısı ve reklam gelirlerinde düşüş olduğu ve kar kaybı yaşandığı; dizinin ilk bölümünün 500 binden fazla izlenmiş olmasına rağmen ikinci bölümün yalnızca 195 bin kez izlendiği ve kaybının milyonları bulduğu" belirtildi.
TRT DAVANIN REDDİNİ TALEP ETTİ
Davaya cevap veren TRT ve TİMS B Stüdyo ise davanın reddini talep etti. TRT’nin cevap dilekçesinde marka hakkı ihlalinin söz konusu olmadığı öne sürülürken, TİMS B Stüdyo ile yapılan sözleşmeye göre yapımdan kaynaklanan hukuki, cezai ve mali sorumluluğun tamamının TİMS B Stüdyo’ya ait olduğu belirtildi. Dilekçede ayrıca, Kurtoğlu dizinin yayın gelirine haksız biçimde ortak olmaya çalışmakla itham edildi.
Dava kapsamında hazırlanan bilirkişi raporunda, dizinin yayınlanmasının "haksız rekabet oluşturabileceği ve Kurtoğlu’nun marka tescilinden doğan haklarının ihlali niteliğinde" olduğu kaydedildi. Mahkemenin, Kurtoğlu’nun zararının hesaplanmasına ilişkin bilirkişi raporunun gelmesinin ardından kararını vermesi bekleniyor.