Dünya çapında 2,6 milyar insanın tuvalete erişimi yok; bu, dünyadaki çocuk ölümlerinin önde gelen nedenlerinden biri. Ancak sanitasyona erişim, BM Milenyum hedeflerinin en çok ihmal edilenlerinden biridir . İsveç şirketi Peepoople, Peepoo'yu piyasaya sürerek yüksek yoğunluklu kentsel alanlarda, gecekondu mahallelerinde ve mülteci kamplarındaki temizlik sorununu çözmeyi umuyor.
Peepoo, ince, uzun bir çanta biçiminde, kişisel, tek kullanımlık bir tuvalettir. Ucuz, kullanımı kolay, kendi kendini temizleyen ve mobil olacak şekilde tasarlanmıştır. Peepoo, su gerektirmeyen birkaç sanitasyon çözümünden biridir. Ayrıca kullanım sonrasında gübre olarak değer sağlayarak toplama ve bertaraf sistemlerinin ortaya çıkmasını sağlar. Ancak herhangi bir bertaraf hizmeti mevcut olmasa bile biyolojik olarak parçalanabilir olduğundan çevreyi kirletmez.
Peepoople CEO'su Karin Ruiz'e göre Peepoo, dünyadaki büyük sanitasyon sorunlarının çözülmesine yardımcı olacak büyük bir potansiyele sahip. Oldukça düşük maliyetlidir ve daha büyük altyapı sistemlerine ihtiyaç duymadan hızlı bir şekilde hayata geçirilebilir. Aynı zamanda daha uzun bir süre için ekonomik açıdan sürdürülebilir hizmet sistemleri oluşturur.
Ekim 2010'dan bu yana Peepoo'lar Kibera, Nairobi ve Kenya'da satışa sunuluyor. Kibera'da genellikle yerel mikro girişimci kadınlar tarafından satılarak günlük gelirlerine katkıda bulunuluyor. Peepoo değerli gübreye dönüştüğü için, her kullanıcının bırakma noktasına teslim edilen her kullanılmış Peepoo için para iadesi alabileceği toplama sistemleri başarılı bir şekilde kurulmuştur.
Peepoople'un ilk büyük hacimli üretim hattının 2011 yılının ikinci çeyreğinde devreye alınması planlanıyor ve günde maksimum 500.000 Peepoo kapasitesine sahip olacak.