Soyunma Kabinlerindeki Aynalara Dikkat Edin!

Özellikle AVM'lerde bulunan giyim mağazalarının deneme kabinlerinde yer alan aynaların hileli olduğu dedikodusu yıllardır konuşulur. İnsanları, olduğundan daha zayıf gösterdiği düşünülen ve böylelikle giyilen kıyafetin üzerine çok yakıştığını ve satın alınması gerektiği fikrini aşılayan aynalar, bir Rus kadın tarafından tek tek denendi. Ortaya şaşırtıcı bir sonuç çıktı.

İnsanları, tüketime yönlendirmek için çok sayıda hileli numara olduğu bilinir. Günümüzde internet üzerine yoğunlaşan manipülasyonların yanı sıra, geleneksel hile yöntemleri de kullanılmaya devam ediliyor.

En bilinen aldatmacalar arasında ise alışveriş merkezlerinde bulunan aynaların, kişileri daha zayıf gösterdiği iddiası yatıyor. Özellikle giyim mağazalarının deneme kabinlerinde, insanları olduğundan daha zayıf gösteren aynalar, kişide "Bu kıyafet beni çok zayıf gösterdi" algısı yaratıyor ve ürünün satın alınmasını daha kolay hale getiriyor.

Bu iddianın gerçekliğini merak eden bir blog yazarı, ilk önce evinde bulunan aynanın karşısına geçerek boy fotoğrafını çekti ve ünlü mağaza zincirlerinin kabinlere koyduğu özel aynalardaki görüntüsünü, bu fotoğraf ile kıyaslamaya karar verdi.

HANGİ MARKA NE KADAR HİLELİ AYNA KULLANIYOR?

Kilo farkının yaşanmaması için tüm fotoğrafları aynı gün çeken blog yazarı, ortaya çıkan sonucu sosyal medya hesabından paylaştı.

Rus kadın, zamanla aynalarda hile olduğunu ancak her firmanın, farklı oranlarda hileli ayna kullandığını fark etti. Hangi markanın ne kadar hileli ayna kullandığı ise şu şekilde:

PROMOD

ZARA

NEW YORKER

MANGO

BERSHKA

STRADIVARIUS

MEXX

RESERVED

Yaşam Haberleri