Sosyal medya kilo aldırıyor! İşte nedeni

Beslenme uzmanı Pınar Sökülmez Kaya, sosyal medyadaki yemek videolarının 'hedonik açlığını' tetiklediğini açıkladı.

Beslenme ve Diyetetik uzmanı Prof. Dr. Pınar Sökülmez Kaya, sosyal medyadaki yemek içeriklerinin "hedonik açlığı" tetikleyebileceğini belirtti.

Kaya, hedonik açlığın hazdan kaynaklanan ve temel ihtiyaçtan bağımsız bir açlık türü olduğunu ifade etti.

"TOKUM AMA YEMEK İSTİYORUM"

Kaya, yüksek karbonhidratlı ve yağlı yiyeceklerin kalori açısından yoğun olduğu için hızla kan şekerini yükselttiğini ve tüketici üzerinde ödül veya zevk etkisi yaratabileceğini söyledi. "Örneğin, 'Tokum ama hala yemek istiyorum.' gibi ifadeler hedonik açlığa örnek olarak gösterilebilir." dedi.

Sosyal medyada yayımlanan yemek fotoğrafları ve videolarının bu açlığı tetikleyebileceğine dikkat çeken Kaya, özellikle yemek hazırlama videolarının bu durumu körükleyebileceğini belirtti.

Kaya, "İçerik üreticilerinin yeni bir besin tüketim yerini ziyaret ederek yiyecekleri tatmaları, bireylerin de bu yiyecekleri deneme isteklerini hedonik olarak tetikleyebilir." ifadelerini kullandı.

Uykusuzluğun iştah ve besin alımına etkisine de değinen Kaya, "Uykusuz kalan bireyler ödüllendirici besin uyaranlarına karşı daha duyarlı olur. Anksiyete ve Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB) gibi durumlar da hedonik açlığı artırabilir." dedi.

İŞTE YAPILMASI GEREKENLER

Kaya, hedonik açlığı önlemek ve sağlıklı beslenme alışkanlığı geliştirmek için şu önerilerde bulundu:

  • İdeal kiloların hedeflenmesi gereksiz yeme isteğini azaltabilir.
  • Yeterli uyku, dengeli beslenme, düzenli spor ve bol sıvı tüketimi önemlidir.
  • Alışverişe tok karnına gitmek ve alışveriş listesine sadık kalmak aşırı besin tüketimini engelleyebilir.
  • Açlık zamanlarında sosyal medyadan uzak durmak gereksiz yeme isteğini azaltabilir.
  • Beslenme davranış bozukluğu geliştiyse profesyonel destek alınmalıdır.

Kaya, bu desteğin doktor, diyetisyen veya psikologlardan alınabileceğini vurguladı.

Yaşam Haberleri