Çocuklar Youtube'da zararlı içerikler tanıtıyor

Çocuk YouTuberların en fazla izlenen videolarının çoğunda zararlı yiyecek ve içecekler var.

Koronavirüs salgınıyla birlikte okulları kapanan çocuklar aylardır evde kaldı. Evde kalan çocukların YuTube olan ilgisi de arttı ve çocukların en fazla vakit geçirdiği mecra YouTube oldu. 

Webtokno'da yayınlana bir araştırmaya göre, özellikle salgın döneminde çocukların YouTube kullanım oranı arttı. Ancak çocuklar, YouTube’da pek de ‘sağlıklı’ içeriklerle karşılaşmıyor.

Pediatrics dergisinde yayımlanan araştırmada araştırmacılar çocukların ne tarz reklamlara ve sponsorlu içeriklere maruz kaldığını inceledi. Araştırmada en popüler çocuk YouTuber'ların videoları izlendi. Çocuk YouTuber’ların en çok izlenen videolarının neredeyse yarısında (yüzde 42,8) bir yiyecek ya da içecek tanıttığını ortaya çıkardı.

Çocuklar reklam amaçlı kullanılıyor

Yiyecek ya da içecek tanıtılan videoların yüzde 90’ından fazlasında çocuk YouTuber’ların sağlıksız ve markalı yiyecek, içecek ya da fast food ürünleri tanıttığı tespit edildi.

Konuya dikkat çeken Pedagoji Derneği, tıklanma, beğenilme sayısına göre firmalardan reklam alan, çocuklarının özel anlarını paylaşarak bunu sürekli hale getiren anne babaların çocuklarına zarar verdiğini vurguluyor.

Yaşam Haberleri