Dünyanın dört bir yanından 80’den fazla moda markasını buluşturan etkinlik, Moskova’nın yalnızca bir başkent değil, aynı zamanda stil ve modanın, yeniliklerin ve dünyanın en iyi standartlarının ön saflarında yer aldığı küresel bir moda merkezi olduğunu bir kez daha kanıtladı.
Çok yönlülüğüyle öne çıkan Moscow Fashion Week, konuklara canlı moda gösterilerine katılma fırsatı sunarken, bir moda konferansında yer alma, kısa film festivali World Fashion Shorts'ı izleme ve tasarımcıların uluslararası showroom'unu ziyaret etme olanağı da tanıdı.
IAF Başkanı Cem Altan da katıldı
Moscow Fashion Week’in özel konukları arasında, daha önce düzenlenen BRICS+ Fashion Summit (BRICS+ Moda Zirvesi) kapsamında Rusya’yı ziyaret eden Uluslararası Konfeksiyon Federasyonu (IAF) Başkanı Cem Altan da yer aldı.
Dünya modasındaki güncel mesele ve trendler hakkında konuşan Cem Altan, sürdürülebilir ve teknik kumaşlar kullanan moda tasarımlarının, günümüz endüstrisinde hızla ağırlık kazanan en önemli unsur olduğunu vurguladı. Altan, “El dokuması etnik kumaşlar, önümüzdeki yıllarda en çok göreceğimiz moda malzemeleri olacak” dedi.
Marka sunumları dikkat çekti
Moscow Fashion Week’te izleyicilerin dikkatini çeken bölümler arasında, Birleşik Arap Emirlikleri’nden ANGELO ESTERA ve Endonezya’dan RAEGITAZORO markalarının sunumları yer aldı.
ANGELO ESTERA, zarafet, sofistike bir tarz ve büyüleyici bir çekicilik yayan Elysium Blooms koleksiyonunu sergiledi. Büyüleyici çiçek tasarımları, Ortadoğu markasına özgü geleneksel işlemelerle kusursuz bir şekilde harmanlanmıştı. Her kıyafet, modern silüetleri geleneksel zarafet ve sadelikle birleştirerek, BAE’yi çok iyi temsil eden bir lüks ve cazibe hissi uyandırdı.
Endonezyalı RAEGITAZORO markası ise geri dönüşüm trendini benimsedi. Koleksiyon, tamamen kullanılmayan üretim kumaşlarının artıklarıyla yapıldı. Tasarımcı koleksiyonunu, pamuk, spandeks, polyester ve organze gibi malzemeleri kullanarak oluşturdu. Podyumda, cesur ve göz alıcı neon görünümler, daha sade bir siyah-beyaz paletle birlikte yer alırken, fütüristik, bazen de cesur 32 hazır giyim ürünü sergilendi.
Rus markalarından yeni koleksiyonlar
Rus markası Measure, eski Kafkas geleneklerini modernliğin hızlı temposuyla dönüştürdüğü ve sporun sadece bir hobi değil, kültürel kimliğin önemli bir parçası olduğu Sonbahar-Kış’24 koleksiyonunu sundu.
Rus markası Soroka On Course’un yeni koleksiyonunun ana özellikleri arasında keskin çizgiler, kademeli kıvrımlar, net şekiller, drape kumaşlar, sade renk paleti ve elbette yüksek kaliteli materyaller ile usta bir terzilik yer alıyor.
Öncesinde moda zirvesi yapıldı
Moscow Fashion Week’in yanı sıra, Rusya'nın başkentinde 100'den fazla ülkenin katılımıyla uluslararası BRICS+ Fashion Summit de gerçekleştirildi. BRICS üyesi ülkeler ve diğer devletlerin moda endüstrisinden temsilcileri bir araya getiren zirve, deneyim paylaşımı yapmaya, güncel trendleri konuşmaya ve işbirliği fırsatları yaratmaya uygun bir platform sundu. Katılımcılar, Rus tasarımcıların çalışmalarını keşfederken, moda endüstrisinde sürdürülebilir kalkınma, yenilikler ve teknolojinin moda dünyasına etkisi gibi konuları tartışma fırsatını buldu.
BRICS+ Fashion Summit’te 50’den fazla ülkeden moda liderleri bir araya gelerek, BRICS International Fashion Federation (BRICS Uluslararası Moda Federasyonu) aracılığıyla moda ekonomisinin en son evrimini işaret eden yeni bir birlik oluşturdu. Bu, moda iş dünyasında ağırlık merkezini değiştirme, uluslararası işbirliğini teşvik etme, verimliliği artırma, sürdürülebilirliği geliştirme ve yeni nesil tasarımcılar için yeni fırsatlar yaratma adına kapsamlı girişimlerden birini temsil etti