Mağazadaki gerçek indirimleri , sahte indirimlerden nasıl ayırt edebilirsiniz? Düşük fiyatın nedenini araştırın:

Müşteri akını mücadelesinde bazı mağazalar çok sayıda indirimle müşterileri cezbediyor.Ancak her indirim gerçek değildir; bazen insanları kandırmayı amaçlayan basit bir pazarlama hilesidir.

Yetkili bir alıcının en önemli nitelikleri dikkatlilik, ekonomi ve bilgiyi kullanma yeteneği olmalıdır.

Fiyatları anlamak da çok önemlidir:

İndirimler hem mağazalarda var, hem de internet sitelerinde. Bu indirimler oldukça cazip.
Ancak tuzağa düşme ihtimaliniz bir o kadar yüksek.

Uzmanlar ise yanıltıcı indirime dikkat çekiyor. Markaların indirim yapmadan önce geriye dönük 30 gün öncesine bakmasını söylüyor.

Ürün alırken nelere dikkat etmelisiniz?

Öncelikle aşağıdaki kriterlere bakmanız gerekiyor:
Ürün kalitesi. Bu ürün hatalı üretilmiş olabilir.
Ürün talebi. Bazen mağaza kalanları satıyor.
Fiyatının düşük olmasının nedeni. Bunun nedeni son kullanma tarihleri, yüksekten düşüğe doğru fiyat değişiklikleri ve diğer nedenlerden kaynaklanabilir.
Ne yazık ki kalitesizlik ve düşük fiyat arasındaki ilişki en yaygın nedendir.

Tüketiciler, belirli bir fiyatın kendileri için iyi bir anlaşma olup olmadığını belirlemek için her zaman çeşitli internet sitelerini ve mağazaları inceleme seçeneğine sahiptir. Ancak her satın alma sürecinde bunu yapmak ciddi bir yüktür. Seri sonu ürünler veya gerçek satışlar gibi bazı fiyat karşılaştırmaları dürüsttür. Bununla birlikte gerçeği yansıtan bu tür indirimlerin değeri, referans fiyatların doğruluğu konusundaki kuşkularımız arasında kayboluyor. Güvenilir fiyat karşılaştırmaları alışveriş yapmayı çok daha kolay hale getirecektir.

Peki bu duruma karşı ne yapılmalı? Referans fiyatlar mevcut fiyatla karşılaştırma yapılması amacıyla sunulduğunda, karşıtlığın tüketiciler nezdinde gerçekçi olmasını sağlamak için çaba sarf edilmesi gerekir. Örneğin, gösterilen yüksek referans fiyatının gerçek satış fiyatı olduğu en yakın tarih not edilmelidir. Alternatif olarak, ürünün perakendecide şimdiye kadar satılmış olduğu en düşük fiyatı belirtmeniz de yeterli olabilir. Bu bilgi müşterilerin referans fiyatları nasıl yorumlayacaklarını anlamalarına ve kendi kararlarını vermelerine yardımcı olur.Ne yazık ki kalitesizlik ve düşük fiyat arasındaki ilişki en yaygın nedendir.

Yaşam Haberleri