Pantone Renk Enstitüsü yönetici direktörü Leatrice Eiseman tarafından "kadife eldiven içindeki bir yumruğa" benzetilen Viva Magenta'nın güzelliği, ikilemlerin orta noktasında kendisini konumlandırmasından geliyor. AdPro, bu rengin kalıpları kıracak kadar cesur olmakla birlikte çok çeşitli bağlamlarda ve uygulamalarda "davetkar, erişilebilir ve şaşırtıcı" olduğunu ifade ediyor.
Enstitü bu rengin günümüze de uygun bir renk olduğunu ve tüm insanları hayatı cesurca yaşamaya teşvik eden bir ton olduğunu açıkça vurguluyor. Eiseman, "Rengin adı bile size bunun mutluluk verici bir renk olduğunu, iyimserliği ve neşeyi teşvik eden coşkulu bir renk olduğunu söylüyor" dedi.
Eiseman sözkonusu rengi, "Sıcak ve soğuk arasında denge kuran nüanslı bir kızıl kırmızı tonu, onu hibrit bir renk olarak adlandırıyoruz. Cüretkar, herkesi kapsayan... kolayca kabullenilebilen bir renk" olarak tanımladı.
Fotoğraf: Pantone Renk Enstitüsü
'İnsanlar iddialı renkleri tercih etmeye her zamankinden daha çok hazır'
Gerek podyumlarda gerekse metaverse gibi sanal ortamlarda kendini daha fazla göstermeye başlayan koyu pembe-kırmızı tonların, önümüzdeki sene konut ve ticari iç mekanlar için de daha çok tercih edilen bir renk olması bekleniyor.
Viva Magenta, "oldukça canlı bir renk" olmasıyla geçmiş yıllarda göz korkutucu olarak algılanmış olsa da Pantone, tüketicilerin rengin sunduğu tüm olanakları kucaklamaya her zamankinden daha hazır olduğunu iddia ediyor. Eiseman, "Yıllardır devam eden renk kelime ilişkilendirme çalışmalarımız var ve insanlar artık bir renk dokunuşunu nerede kullanabilecekleri konusunda biraz daha cesur oldukları bir noktaya ulaştılar. Ve bu dokunuş artık sadece kanepeye atılacak bir yastık anlamına gelmiyor. Bu dokunuş birkaç duvar anlamına geliyor" diye devam etti.