İstanbul'un acil servisi için yeni dönem: Şiddete sıfır tolerans ve hedef 8 dakika

İstanbul'un yeni 112 Acil Hizmetler Başkanı Dr. Abdurrahman Kavuncu, yaptığı açıklamada acil sağlık hizmetlerinin gelişimini ve karşılaşılan zorlukları değerlendirdi. Kavuncu, ambulans çağrılarındaki yanlış kullanımlara dikkat çekerek, şiddete karşı sıfır tolerans politikası benimsediklerini vurguladı.

İstanbul'un yeni 112 Acil Hizmetler Başkanı Dr. Abdurrahman Kavuncu,yaptığı açıklamada, İstanbul'daki acil sağlık hizmetlerinin 1994'teki kuruluş döneminden bugüne nasıl evrildiğini anlattı. Dr. Kavuncu, 112'nin ilk dönemlerinde vakaya ulaşma süresinin saatleri bulduğunu, günümüzde bu sürenin ortalama 8 dakikaya indiğini belirtti. "Acil sağlık hizmetleri olarak emekleme döneminden maraton koşucusuna dönüştük. Hedefimiz bu süreyi daha da kısaltmak" dedi.

"KOMŞUSUYLA TARTIŞAN AMBULANSI ARIYOR"

İstanbul'da günlük 8-10 bin arasında acil çağrı aldıklarını ifade eden Kavuncu, bu çağrıların yaklaşık 2 bin 500-3 bininin gerçek vakaya dönüştüğünü açıkladı. Geriye kalan çağrıların çoğunluğunun acil olmayan durumlar için yapıldığını belirterek, “Komşusuyla tartışan bazı vatandaşlar bile ambulans çağırabiliyor. 112, sadece hayati tehlike arz eden durumlar için hizmet vermektedir” dedi.

Dr. Kavuncu, acil sağlık sistemlerinde iki temel model olduğunu, Türkiye'nin “kap-götür” sistemini uyguladığını ve bunun ülkemize uygun olduğunu vurguladı. Ayrıca, hastaların hastaneye yönlendirilmesinde yapay zeka destekli sistemlerin kullanıldığını, bu sayede en uygun hastanenin hızlı bir şekilde belirlendiğini söyledi.

Sağlık çalışanlarına yönelik şiddet olaylarının en çok ambulans ve acil servis ekiplerinin karşılaştığı bir sorun olduğunu belirten Kavuncu, bu tür vakalara karşı sıfır tolerans politikası uygulayacaklarını ve ilgili makamlarla koordineli olarak hızlı aksiyon alacaklarını açıkladı.

Yaşam Haberleri