Daha sonra ofiste eşofman altları ve üzerime tam oturmayan bir üst veya pijama ve parmak arası terliklerin üzerine bol bir ceket giydikleri fotoğraflarını sosyal ağlarda gururla paylaşıyorlar.
Aralık ayında hava soğuyunca Cindy Lu ofise kapüşonlu üstünün üzerine tüylü pijamalar giymeye başladı. İşe giderken pijama giymek kısa sürede onun için bir alışkanlık haline geldi ve çok geçmeden aynı üst ve alt kısmı giyme zahmetine bile girmedi ve sadece en rahat olanı giydi. Birkaç ay sonra, fotoğrafını Instagram'ın Çin'deki karşılığı olan Xiaohongshu ağında paylaştı; burada on binlerce genç çalışan halihazırda "iş yerinde iğrenç kıyafetler" etiketiyle benzer resimler paylaşıyordu.
"Ben sadece canım ne isterse onu giymek istiyorum. Ben orada öylece otururken iş kıyafetlerine para harcamaya değeceğini düşünmüyorum" diye açıkladı Wuhan'da iç mimar olarak çalışan 30 yaşındaki Lu.
ABD gazetesine göre, işyerinde uygun görünümle ilgili beklentileri karşılama konusundaki isteksizlik, genç Çinliler arasında önceki yıllarda tipik olan hırs ve çaba dolu bir yaşam sürdürme konusunda giderek artan isteksizliği yansıtıyor. Ekonomik büyümenin yavaşladığı ve umut verici fırsatların azaldığı bir ortamda gençler bu trende yöneliyor Gereksiz komplikasyon olmadan rahat bir yaşam tarzı için çabalayan "sırt üstü yatmak" denir.
Kenda S- takma adlı bir kullanıcının TikTok'a benzer Tou-jin (Douyin) platformunda ne giydiğini gösterdiği bir video yayınlamasıyla ofise en rahat kıyafetleri giymek Çin sosyal medyasında bir trend haline geldi. iş. Tüylü, kahverengi diz boyu bir kazak, ekose pijama pantolonu, pembe kapitone bir ceket ve tüylü kahverengi bilekte botlar giyiyordu. Videonun yazarı, amirinin onu kıyafeti nedeniyle birkaç kez azarladığını ve görünüşünün iğrenç olduğunu söylediğini itiraf etti. Video 735 binin üzerinde beğeni aldı ve bir milyondan fazla kullanıcı paylaştı.
"İş yerinde iğrenç kıyafetler" etiketi daha sonra birçok Çin sosyal ağında yayıldı ve kullanıcılar iş yerinde kimin kıyafetlerinin daha itici olduğu konusunda rekabet etmeye başladı. Weibo'da ilgili içerik yüz milyonlarca kişi tarafından görüntülendi ve günümüzde gençlerin neden işe giderken şık giyinmek istemediği tartışıldı.