Dijital Nefretle Mücadele Merkezi'nin yakın zamanlı bir raporu, ABD seçimlerinin ardından tüm dikkatleri üzerine çekti. Rapora göre Musk'ın bu sene içerisindeki paylaşımlarının en az yüzde 87'si doğruluk kontrollerinin yanıltıcı olarak değerlendirdiği iddiaları destekledi ve bu içerikler 1.7 milyar kişi tarafından görüntülendi.
Bununla beraber sadece seçim dönemi boyunca tüm siyasi reklamların toplamından iki kat daha fazla görüntülenme aldı. Bu görüntülenmeler eğer reklam ile yapılsaydı maliyeti yaklaşık 24 milyon dolar değerine denk geliyor.
TRUMP YANLISI İÇERİKLER ÖNE ÇIKARTILDI
Yapılan araştırmalar sonucunda Elon Musk'ın sene başından bu yana Trump yanlısı içerikleri destekleyecek şekilde X platformunun algoritmasını değiştirdi. Sadece Temmuz ayından bu yana Musk'ın paylaşımlarının görüntülenme oranı yüzde 138, retweet sayının yüzde 238 ve beğeni sayısı yüzde 186 oranında artış sağladı. Bu paylaşımların çoğu Trump yanlısı içeriklerden oluşuyor.
Araştırmacılar, bu bulguların Musk'ın hesabını orantısız bir şekilde tercih eden ve etkileşim avantajı sağlayan algoritmik bir değişimi işaret edebileceğini belirtti. Bu durum, Musk'ın X'in tarafsızlık iddialarını sorguluyor. Musk, Twitter'ı satın aldıktan sonra 2022'de algoritmaları değiştirmek için bir ekip kurmuştu.