Satılmayan saatler genellikle sabah 10:10'u gösterse de, seçilen zamanın arkasında hedeflenen pazarlama stratejilerinden daha az kodlanmış mesaj vardır.
10:10: Saat yüzü gülen yüzü bir pazarlama stratejisidir
Saati sabah 10:10'a ayarlarsanız ibreler V şeklini alır. Pazarlama teorilerine göre müşterilerin, olumlu bir duyguyla ilişkilendirebildikleri ürünü satın alma olasılıkları daha yüksektir. Bu durumda gösterilen V, müşteriye gülümsemeyi hatırlatmak ve böylece onları satın almaya teşvik etmek amacını taşıyor. Bu nedenle ekrandaki saatler genellikle bu saate göre ayarlanıyor.
Saat 10:10'daki ibrelerin konumunun da pratik avantajları vardır. Şu anda ibreler birbirini veya genellikle ortada saat 12 işaretinin altında bulunan üretici logosunu kapatmıyor. Bu sayede müşteri saatin tüm detaylarını net bir şekilde görebilmektedir.