“Greenpeace'in Okyanuslarımızı kirleten Terk Edilmiş Balıkçı Ağları" raporuna göre, her yıl 640.000 ton kullanılmış balıkçı ağı, kazara veya kasıtlı olarak okyanusta terk ediliyor. Ağlar, okyanuslara her yıl eklenen 12 milyon ton plastik kirliliğinin sadece bir kısmı olsa da balıkçı ekipmanları deniz yaşamı için özellikle tehlikelidir.
2007'den beri, önde gelen küresel elyaf üreticisi Hyosung, atılan balık ağlarını kimyasal olarak geri dönüştürerek rejeneratif okyanus naylonu üreterek bu atık sorununu ele alıyor.
Vietnam merkezli kumaş üreticisi Hung Yen Knitting and Dyeing ile birlikte, %100 geri dönüştürülmüş rejeneratif okyanus naylonu ve %100 geri dönüştürülmüş creora® rejeneratif elastan içeren sürdürülebilir ve performans mayo kumaşı olan N850 FishTale'i 2023 de piyasaya sürdü.
N850 FishTale, atık balık ağlarından elde edilen %100 geri dönüştürülmüş Hyosung regen® ocean naylonunun %80/20 karışımından ve RCS sertifikalı %100 geri dönüştürülmüş creora® regen elastandan üretilen mayo kumaşıdır.
Birçok markanın benzersiz sürdürülebilirlik platformları var, bunlardan biri de okyanuslarımızın ve deniz canlılarının korunması. Okyanusla derin bağları nedeniyle mayo markaları da bunlardan biri. N850 FishTale'i atılmış balık ağlarından üretildiği için, yalnızca yüksek performans sunmakla kalmayıp aynı zamanda okyanusları temizlemeye yardımcı olan ve markaların tüketicileriyle tamamen sertifikalı bir hikaye oluşturmasına olanak tanıyan mükemmel bir çözüm görünüyor.
FishTale performans mayo kumaşı yumuşak bir dokunuş hissi ve daha parlak renklerin öne çıkmasına yardımcı olan pürüzsüz bir yüzeye sahiptir ve güncel trendlere uyması için blok renk boyanabilir veya dijital olarak basılabilir. Sporcular, takımlar ve tüketicilerden giysiler için yeni trend kesimlerden canlı renk araştırmalarına ve ayarlamalara kadar daha gösterişli şık seçeneklere yönelik güçlü bir talep olduğu görünmekte.
Hyosung ve Hung Yen, 2023 Paris'teki Interfilière'de FishTale'i tanıttı ve olumlu sektör tepkisi; sürdürülebilir, işlevsel elyaflara yönelik artan talebi karşılar durumda.
Türkiye’deki mayo üreticilerinin de sürdürebilir kumaşlara karsı yoğun bir eğilimi olup rekabet ortamında farkındalığı yaratarak aynı zaman da Greenpeace e destek olarak çalışmalara devem etmektedirler.
Yazan: Zeynep Moreau