Kışın motor, soğukta çalışması ve uzun ısınma süreleri nedeniyle daha zor şartlarda çalışır. Tüm bunlar yağın daha hızlı yaşlanmasına yol açar. Kışın motor, ister seyir halinde ister sabit halde olsun, soğukta çalışması ve uzun ısınma süreleri nedeniyle daha zor şartlarda çalışır.
Tüm bunlar yağın daha hızlı yaşlanmasına yol açar. Motor uzun süre rölantide çalıştığında, kartere çok miktarda yanmamış yakıt girer ve bu da oksidasyon sürecini hızlandırır. Bu nedenle yağın koruyucu özelliği yaz aylarına göre daha çabuk kayboluyor. Ayrıca kış aylarında motorda su kondensatı birikir. Bu durum sadece yağlama etkisini kötüleştirmekle kalmaz, aynı zamanda motorda tortu oluşumuna da katkıda bulunabilir.
Birçok araç sahibi, kış aylarında araç çok fazla kullanılmazsa veya hiç kullanılmazsa yağın normal durumda kalacağını düşünür; bu durum bazı spor modeller ve üstü açık araçlarda sıklıkla görülür. Ama bu doğru değil. Karter havalandırması yoluyla yağ hava ile temas eder ve oksitlenmeye neden olur.
Aracın sıcaklık dalgalanmaları olan bir odada uzun süre hareketsiz kalması sonucunda motor içerisinde yoğuşma meydana gelebilir ve bu da emülsiyon oluşumuna yol açarak motorun durumunu olumsuz yönde etkiler. Eğer aracınız kışın kullanılmadıysa, bahar aylarında yağını değiştirmeniz daha da önemli bir sebeptir.
Ayrıca düşük sıcaklıklarda motor contaları esnekliğini yitirir ve bu da yağ sızıntılarına yol açabilir.