Araştırmalar, iklim krizinin uçuşlar sırasında daha fazla türbülansa yol açtığını söylüyor...Peki ,ya riskleri?

Araştırmacılar, engebeli hava yolculuğunun maliyetleri artırdığını ve yolcular ve mürettebat için riskleri artırdığını söylüyor

Theguardian'ın haberine göre ; Yapılan yeni bir araştırmada , iklim krizi uçuşlar sırasında daha fazla türbülansa yol açıyor, maliyetleri artırıyor ve yolcular ve mürettebat için riskleri artırdığı ortaya çıktı.
Çalışma, karbon emisyonlarının neden olduğu daha sıcak havanın, 1979'dan bu yana %55 oranında Kuzey Atlantik'te şiddetli türbülansa sahip dünya çapında daha inişli çıkışlı uçuşlar yarattığını ortaya koydu .

Çalışmanın ortak yazarı Reading Üniversitesi'nden Mark Prosser, türbülansta seyahat etmek için harcanan her dakikanın bir uçaktaki aşınma ve yıpranmanın yanı sıra yolcuların ve uçuş görevlilerinin yaralanma riskini artırdığını söyledi.
"Türbülans, uçuşları inişli çıkışlı hale getirir ve bazen tehlikeli olabilir. Sadece ABD'de sektöre yıllık 150-500 milyon dolara mal olduğu için havayollarının artan türbülansı nasıl yöneteceklerini düşünmeye başlamaları gerekecek .”

Önceki çalışmalar, ısınan bir iklimin türbülansı artırabileceğini öne sürdü, ancak Reading Üniversitesi'nde atmosfer bilimcisi ve araştırmanın ortak yazarı olan Prof Paul Williams, bunun halihazırda gerçekleştiğinin ilk kanıtı olduğunu söyledi.Williams, "İklim değişikliğinin gelecekte açık hava türbülansını artıracağını gösteren on yıllık araştırmanın ardından, artık artışın çoktan başladığını gösteren kanıtlarımız var" dedi.

"Önümüzdeki on yıllarda daha sert havanın daha inişli çıkışlı uçuşlara dönüşmesini önlemek için gelişmiş türbülans tahmin ve tespit sistemlerine yatırım yapmalıyız" dedi.
Hızla değişen iklimin hava yolculuğunu etkilediği zaten biliniyor. Atlantik boyunca daha hızlı bir jet akışı, seyahat sürelerini uzatıyor ve artan sıcaklıklar, uçakların taşıyabileceği ağırlığı azaltıyor . Aynı zamanda, havacılıktan kaynaklanan karbon emisyonları, iklim krizinin önemli bir itici gücüdür.

Jeofizik Araştırma Mektupları dergisinde yayınlanan çalışma, dünyanın en yoğun uçuş rotalarından biri olan Kuzey Atlantik üzerindeki tipik bir noktada, şiddetli türbülansın toplam yıllık süresinin 1979'da 17,7 saatten %55 artarak 27,4 saate çıktığını buldu. 2020. Orta türbülans %37 artarak 70,0 saatten 96,1 saate ve hafif türbülans %17 artarak 466,5 saatten 546,8 saate yükseldi.

Yazarlar, ABD ve Kuzey Atlantik'in en büyük artışları yaşarken, Avrupa, Orta Doğu ve Güney Atlantik üzerindeki diğer yoğun uçuş yollarının da türbülansta önemli artışlar kaydettiğini söylediler.

Yaşam Haberleri