Bir banka personelinin yapmış olduğu Kredi Kayıt Bürosu (KKB) sorguları neticesinde ulaştığı kişisel verileri, kendi iletişim yolları (telefon, elektronik haberleşme programı vs.) aracılığı ile üçüncü kişilere 1 Ocak 2019 ve 16 Şubat 2019 tarihleri arasında ilettiği ortaya çıktı.
Yapı Kredi Bankası'nda geçtiğimiz günlerde ortaya çıkan binlerce müşterinin kişisel bilgilerinin satılması skandalının bir yenisi daha eklendi. Fibabank'da da müşterilerin kişisel bilgilerinin üçüncü kişilere aktarıldığı ortaya çıktı.
Konu ile ilgili Fibabank'dan yapılan açıklamada “Banka personelinin yapmış olduğu Kredi Kayıt Bürosu (KKB) sorguları neticesinde ulaştığı kişisel verileri kendi iletişim yolları (telefon, elektronik haberleşme programı vs.) aracılığı ile üçüncü kişilere 1 Ocak 2019 ve 16 Şubat 2019 tarihleri arasında iletti” denildi.
Bankadan yapılan açıklamada; Veri sorumlusu sıfatını haiz olan Fibabanka AŞ tarafından Kuruma gönderilen kişisel veri ihlali bildiriminde özetle;
Banka personelinin yapmış olduğu Kredi Kayıt Bürosu (KKB) sorguları neticesinde ulaştığı kişisel verileri kendi iletişim yolları (telefon, elektronik haberleşme programı vs.) aracılığı ile üçüncü kişilere 1 Ocak 2019 ve 16 Şubat 2019 tarihleri arasında iletti.
İhlalin Banka çağrı merkezine gelen ihbar nitelikli arama sonrasında Banka Teftiş Kurulu Başkanlığı tarafından yapılan incelemeler sonucunda tespit edildiği, ihlalden kimlik ve finans verilerinin etkilendiği, ihlalden tahmini olarak 13500 kişinin etkilendiği bilgileri yer aldı.
Banka; konuya ilişkin inceleme devam etmekle birlikte, Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 04.03.2021 tarih ve 2021/194 sayılı Kararı ile söz konusu veri ihlali bildiriminin Kurumun internet sayfasında ilan edilmesine karar verilmiştir açıklaması yaptı.