Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Ankara Garı'nda 'Demiryollarında 17 yılda kat edilen mesafe ve hedefler' konulu basın toplantısı düzenledi.
'Ankara - Sivas hattının test sürüşleri mart ayında'
Bakan Turhan, hizmete açılan hatların dışında Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir arasında YHT hattı çalışmalarını hızlandırdıklarını vurgulayarak, "Halen bin 889 kilometresi yüksek hızlı demiryolu hattı yapım çalışmalarımız devam ediyor. Yapımı devam etmekte olan 393 kilometre uzunluğundaki Ankara-Sivas yüksek hızlı tren hattında Balışeyh- Yerköy-Akdağmadeni kesiminde mart ayı içerisinde test sürüşlerine başlamayı ve projeyi 2020 yılı 2’nci çeyreğinde tamamlamayı hedefliyoruz" dedi.
'13 bin 21 kilometrelik hatta proje çalışmaları sürüyor'
Yüksek hızlı tren hatlarının yanı sıra yük ve yolcu taşımacılığının birlikte yapılabileceği 200 kilometre saate uygun hızlı tren hatları inşa ettiklerini belirten Bakan Turhan, "Bu kapsamda Bursa-Bilecik, Sivas-Erzincan, Konya-Karaman-Ulukışla-Yenice-Mersin-Adana, Adana-Osmaniye-Gaziantep olmak üzere toplam bin 626 kilometre hızlı tren hattı ve 429 kilometre konvansiyonel demiryolu yapım çalışmalarına da devam ediyoruz. Konya, Karaman ve Kayseri’den gelen yüklerin Mersin Limanı’na daha hızlı aktarılmasını sağlayacak 423 kilometrelik Konya-Karaman-Mersin-Adana hızlı tren projesinin 102 kilometrelik Konya-Karaman kesimindeki sinyalizasyon yapım çalışmalarını tamamlayarak Mayıs sonunda hızlı tren işletmeciliğine geçeceğiz. Devam eden projelerimizin yanı sıra bin 491 kilometrelik kesimde etüt-proje çalışmaları tamamlandı. 6 bin 434 kilometrelik kesimde proje hazırlama çalışmaları sürüyor. Böylece toplam 13 bin 21 kilometrelik demiryolu hattında yapım, ihale ve etüt-proje çalışmalarına devam ediyoruz" diye konuştu.
'Gaziray'ı 2020 sonunda tamamlayacağız'
Kent içi ulaşımda İstanbul’da Marmaray, İzmir’de Egeray, Ankara’da Başkentray ve Gaziantep’te Gaziray, Konya’da ise Konyaray ile raylı sistemin etkinliğini artıracaklarını ifade eden Turhan, "Marmaray ile bugüne kadar 431 milyon yolcu, Egeray ile 680 milyon yolcu, Başkentray ile 22,4 milyon yolcu şu ana kadar seyahat etti. Gaziray'ın ve Konyaray'ın yapım çalışmalarına devam ediyoruz. Gaziray'ı 2020 yılı sonu ya da 2021 yılı başında tamamlamayı planlıyoruz. Türkiye-Azerbaycan-Gürcistan işbirliğiyle Demir İpek Yolu olarak da nitelendirilen Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesini de yine biz tamamladık. Bakü-Tiflis-Kars ve Marmaray hatlarını kullanarak Çin'den Avrupa'ya kesintisiz giden ilk yük treni, Marmaray tüp geçidini de kullanarak Çin-Türkiye arasını 12 günde geçti. Böylece Çin'den hareket eden tren Avrupa'ya 18 günde ulaşmış oldu. Hem bölgesel hem de uluslararası projelerde artık Çin başta olmak üzere orta Asya ülkeleri Türkiye'yi referans alır hale geldi" ifadelerini kullandı.