Yahoo Şifreyi Hayatımızdan Çıkarıyor

İnternet devi, şifreleri hayatımızdan tamamen çıkartmak için önemli bir adım atıyor.İnternet devi Yahoo, e-posta hizmeti Yahoo Mail'i Gmail ve Outlook gibi alternatif servislerin önüne taşımak için yoğun bir çaba harcıyor....

İnternet devi, şifreleri hayatımızdan tamamen çıkartmak için önemli bir adım atıyor.

İnternet devi Yahoo, e-posta hizmeti Yahoo Mail'i Gmail ve Outlook gibi alternatif servislerin önüne taşımak için yoğun bir çaba harcıyor. Silikon Vadisi'nde şu an için Gmail oldukça havalı durumda ve diğer e-posta hizmetlerine modası geçmiş gözüyle bakılıyor. Yahoo ise, bu durumu değiştirmeye yardımcı olacağını umduğu yeni özellikleri kamuoyuna duyurdu.

Özelliklerden biri, şifre olmadan kişilerin e-posta hesaplarına giriş sağlayabilmesi. Kullanıcılar mail.yahoo.com adresini ekrana getirip kullanıcı adını girerek devam ediyor. Bu aşamadan sonra her şey değişiyor.

Karmaşık ya da kolay çalınabilen şifre girmek yerine şirket kişinin akıllı telefonuna bir uyarı gönderiyor ve oturum açmak istiyor musunuz diye soruyor. Kullanıcının kabul etmesi durumunda ise e-posta hesabı erişime açılıyor.

Yahoo Ürün Yönetimi Başkan Yardımcısı Dylan Casey, San Fransisco'da düzenlenen bir basın etkinliğinde "Biz tamamen şifreleri öldüreceğiz" dedi.

Yahoo'nun bu yöntemi, tüketicilerin sonunda şifreleri hatırlamasına gerek kalmayan bir dünyada yaşamalarının mümkün olabileceğini gösteriyor. Sony Pictures, Internal Revenue Service ve evlilik dışı partner sitesi Ashley Madison dahil birçok platformda ortaya çıkan yüksek profilli hack girişimleri dijital güvenlik açıklarının günümüzde büyük bir tehdit unsuru oluşturduğunu ortaya koymuştu.

En önemli sorunlardan biri de birçok kişinin kolay tahmin edilebilir şifreler seçmesi ve birden fazla site için aynı şifreyi kullanması. Böylece hacker'ların tek bir siteye giriş yapabilmeleri, kişilerin çevrimiçi hayatının geri kalanı için büyük bir sorun teşkil edebiliyor.

Bu girişim şifreleri sona erdirmek için Yahoo'nun ilk hamlesi değil. Şirket Mart ayında "On-Demand passwords" (İsteğe bağlı şifre) şeklinde adlandırılan bir özellik sunmuştu. Böylece kullanıcıların telefonlarına geçici şifreler gönderilerek giriş yapabilmeleri sağlanıyordu. Ancak 225 milyon aylık aktif kullanıcıdan sadece yüzde 3 veya 4'ü bu giriş yöntemini kullanmayı tercih etti. Dylan Casey, Yahoo'nun yeni aracının isteğe bağlı şifrelerden çok daha üstün olduğunu söylüyor.

Bilim ve Teknoloji Haberleri