Kullanıcılara haber içeriği sunulması konusunda Twitter ve Google, güçlerini Facebook ve Apple'a karşı birleştiriyor!
Kullanıcılara haberlerin gösterilmesiyle ilgili olarak sosyal medya ve teknoloji devleri kıysasıya bir rekabete giriyor. Son olarak Twitter ve Google’da güçlerini birleştirerek haber içeriklerinin gösterimiyle ilgili olarak hamle yapan Facebook ve Apple’a karşı güçlerini birleştiriyorlar.
Resmi bir açıklama olmasa da yabancı basında konuyla ilgili yapılan haberlere göre İki dev firmanın projesi geçtiğimiz günlerde Facebook’un duyurduğu “Instant Articles” (anlık haber) özelliğine benziyor. Google ve Twitter’ın haber içeriği projesi “hızlandırılmış mobil sayfalar” adıyla anılıyor. Projeye göre kullanıcılar Google araması ya da Twitter üzerinden bir bağlantıya tıkladıklarında haberin bulunduğu siteye gitmek yerine haberi anında açılacak pop-up niteliğindeki bir sayfada görebilecekler.
Bilindiği gibi Facebook, duyurduğu sistemde Facebook içerik için haber sağlayıcılarla anlaşacağını açıklamıştı. Google ve Twitter’ın sistemi ise arama sonuçlarına ve kullanıcıların yapacağı paylaşımlara dayanıyor. Facebook’un aksine Google ve Twitter haber içeriğini kendi üzerine almayacak sadece yayıncının haber sayfasının önbellekteki versiyonunu kullanıcıya gösterecek. Yani içerik yayıncının sunucusunda olacak. Facebook’un içeriği üstüne almasının kullanıcıların haber içeriği sağlayan sitelere gidişini azaltacağı endişesini doğurmuştu. İçeriğin yayıncı sunucusunda olması kararı bu endişeler nedeniyle alınmış olabilir.