İşte Twitter’ın yeni karakter sınırı!

Sevilen sosyal paylaşım sitesi Twitter’a yöneltilen eleştirin çoğu 140 karakter sınırının çok düşük olmasıydı

Sevilen sosyal paylaşım sitesi Twitter’a yöneltilen eleştirin çoğu 140 karakter sınırının çok düşük olmasıydı. Twitter bu eleştirileri kulak arkası yapmaktan vazgeçmiş olacak ki, karakter sınırını arttırmak için çalışmalar yaptığını açıkladı. Bu kapsamda 280 karakter kullanarak paylaşım yapma özelliği bir grup kullanıcıya açıldı.

Sevilen sosyal paylaşım sitesi Twitter’a yöneltilen eleştirin çoğu 140 karakter sınırının çok düşük olmasıydı. Twitter bu eleştirileri kulak arkası yapmaktan vazgeçmiş olacak ki, karakter sınırını arttırmak için çalışmalar yaptığını açıkladı. Bu kapsamda 280 karakter kullanarak paylaşım yapma özelliği bir grup kullanıcıya açıldı.

Twitter, 2006 yılında kurulduğundan beri 140 karakter kuralından ısrarla vazgeçmiyordu. Ancak toplam kullanıcı sayısı 300 milyon olan Twitter, son yıllarda yeni kullanıcı çekemiyor ve maddi zarara uğruyor.

TWİTTER RUHUNA İHANET Mİ EDİYOR?

Twitter ilk kurulduğu yıllarda 140 karakter sınırının rastgele seçtiğini açıklamış ve şu an 300 milyon kullanıcıya ulaşmış durumda, bundan dolayı 280’ne çıkartılacak karakter sayısıyla aslında kullanıcılarının isteğini kırmıyor. Ancak bazıları da, karakter artırımının, Twitter’ın ruhuna ihanet olarak görüyor.

Amerika’nın Sesi’ne konuşan, teknoloji pazarı analisti Roger Kay, yeniliğin aslında çok büyük bir değişiklik getirmediğini, belki bir cümle yerini üç cümle yazılabileceğini söylüyor. Ancak Kay’e göre, bu değişiklik, Twitter’ın umduğu gibi şirket için olumlu bir değişiklik yaratmaya yeterli değil.

Yeni raporlara göre, Twitter 2016 yılının başında şirket içinde karakter arttırma denemeleri yaptı ve karakter sayısını 10 bine kadar çıkarmayı bile düşündü.

TWİTTER’IN 328 MİLYON FACEBOOK’UN 2 MİLYAR KULLANICISI VAR

Başkan Donald Trump ve pek çok ünlünün yoğun bir şekilde Twitter kullanması, şirketi gözler önünde bulundurmasına rağmen, Twitter büyümekte zorlanıyor. Şirketin bir çeyrek dönem raporu daha kullanıcı sayısında artış göstermedi ve şirket 116 milyon dolar kaybetti. Twitter’ın 328 milyon kullanıcısı varken, Facebook’un 2 milyar kullanıcısı var.

Şirket yöneticileri, karakter artırımının uluslararası kullanıcılar düşünülerek de yapıldığı belirtiliyor. Her dilin bir konuyu ifade ederken farklı ihtiyaçları olması bunun nedeni.

Bilim ve Teknoloji Haberleri