Huawei Tüketici Elektroniği İş Birimi tarafından yapılan açıklamada, 2015 yılının üçüncü çeyreğinde de akıllı telefon sevkiyatında istikrarlı büyümenin devam ettiği belirtildi. Orta-üst segment akıllı telefonlarda, %33 sevkiyat artışı sağlanırken, bir önceki çeyreğe oranla %7’lik büyüme kaydedildi.
Huawei tüketici ürünleri, 30 Eylül 2015 itibarıyla, 3 aylık dönemde, 27,4 milyon akıllı telefon sevkiyatı ile yıllık bazda %63’lük büyümeye başarısı yakaladı. 2015 yılında sektör genelindeki yıllık bazda beklenen büyüme oranı ise %9,3 olarak açıklanmıştı.
Huawei’nin Avrupa ve Ortadoğu-Afrika bölgelerine yönelik akıllı telefon sevkiyatı, bir önceki yılın aynı dönemine göre, sırasıyla %98 ve %70 oranlarında artış gösterdi.
Huawei’nin 2.000 RMB’nin üzerindeki orta-üst segment akıllı telefonlarının da büyüme sürecinde katkısı söz konusu. Huawei’nin amiral gemisi ürünleri Mate7, P7 ve P8, satışa sunuldukları günden bu yana, sırasıyla 6,5, 7,5 ve 4 milyon adetlik sevkiyat rakamına ulaştı.
Huawei, İtalya pazarında da benzer bir tablo çizerek genel akıllı telefon pazarında %10,9‘luk paya sahip olurken, üst düzey akıllı telefon pazarında ise bu oran %27,9 olarak açıklandı.
Huawei, iç pazarda ise Eylül 2015 rakamlarına istinaden, %15,2’lik pazar payı ile Çin pazarında halen lider.
Huawei ayrıca Avustralya, Belçika, İtalya, Portekiz, İspanya, İsviçre ve Yeni Zelanda’da da akıllı telefon üreticileri arasında ilk üç sırada konumlanıyor.