Huawei 2015'in Üçüncü Çeyrek Sonuçlarını Açıkladı

Huawei Tüketici Elektroniği İş Birimi tarafından yapılan açıklamada, 2015 yılının üçüncü çeyreğinde de akıllı telefon sevkiyatında istikrarlı büyümenin devam ettiği belirtildi. Orta-üst segment akıllı telefonlarda,...

Huawei Tüketici Elektroniği İş Birimi tarafından yapılan açıklamada, 2015 yılının üçüncü çeyreğinde de akıllı telefon sevkiyatında istikrarlı büyümenin devam ettiği belirtildi. Orta-üst segment akıllı telefonlarda, %33 sevkiyat artışı sağlanırken, bir önceki çeyreğe oranla %7’lik büyüme kaydedildi.

Huawei tüketici ürünleri, 30 Eylül 2015 itibarıyla, 3 aylık dönemde, 27,4 milyon akıllı telefon sevkiyatı ile yıllık bazda %63’lük büyümeye başarısı yakaladı. 2015 yılında sektör genelindeki yıllık bazda beklenen büyüme oranı ise %9,3 olarak açıklanmıştı.

Huawei’nin Avrupa ve Ortadoğu-Afrika bölgelerine yönelik akıllı telefon sevkiyatı, bir önceki yılın aynı dönemine göre, sırasıyla %98 ve %70 oranlarında artış gösterdi.

Huawei’nin 2.000 RMB’nin üzerindeki orta-üst segment akıllı telefonlarının da büyüme sürecinde katkısı söz konusu. Huawei’nin amiral gemisi ürünleri Mate7, P7 ve P8, satışa sunuldukları günden bu yana, sırasıyla 6,5, 7,5 ve 4 milyon adetlik sevkiyat rakamına ulaştı.

Huawei, İtalya pazarında da benzer bir tablo çizerek genel akıllı telefon pazarında %10,9‘luk paya sahip olurken, üst düzey akıllı telefon pazarında ise bu oran %27,9 olarak açıklandı.

Huawei, iç pazarda ise Eylül 2015 rakamlarına istinaden, %15,2’lik pazar payı ile Çin pazarında halen lider.

Huawei ayrıca Avustralya, Belçika, İtalya, Portekiz, İspanya, İsviçre ve Yeni Zelanda’da da akıllı telefon üreticileri arasında ilk üç sırada konumlanıyor.

Bilim ve Teknoloji Haberleri