Google Kahin Oldu!

Teknoloji devi Google, geleceğimizle ilgili soruları da cevaplayarak, kahinliğe başladı.Herşeyi sorduğumuz Google, artık fal bakıp, kahinlik yapıyor, gelecekle ilgili sorularımızı da yanıtlıyor. Teknoyo’nun haberi şöyle:Malum...

Teknoloji devi Google, geleceğimizle ilgili soruları da cevaplayarak, kahinliğe başladı.

Herşeyi sorduğumuz Google, artık fal bakıp, kahinlik yapıyor, gelecekle ilgili sorularımızı da yanıtlıyor. Teknoyo’nun haberi şöyle:

Malum artık herşeyi Google’a soruyoruz. Sadece olanları değil, gelecekte olacakları bile Google’da aratıp, cevap bulmaya çalışıyoruz. Hal böyle olunca Google da, tahminleriyle kahinliğe soyunup, fal bakmaya başladı.

Ne zaman öleceğim? Zengin olacak mıyım? Bu hafta piyangoda hangi rakamlar çıkacak? Hayatımın aşkı nerede? Ne zaman evleneceğim? …. gibi sorularınızın cevabını merak ediyorsanız, betagoogle.com adresi üzerinden sunulan arama çubuğuna yazıp, “Geleceğimi tahmin et” botununa basmanız yeterli…

İşin ironisi bir yana, betagoogle.com sitesi açıldı ama ne Google’a ait ne de sizin kişisel hayatınıza dair bir şeyler söylüyor. Bu site, 2003 yılında Edwin Fennema’nın kurduğu Hollanda merkezli yaratıcı iletişim ajansı Brain Media tarafından 2. Dünya Savaşı’ndan bu yana yaşanan en büyük mülteci krizine dikkat çekmek için açıldı.

60 MİLYON MÜLTECİ HER GÜN BU SORUYU SORUYOR

Google’ın adı, logosu ve arama çubuğu kullanılan betagoogle.com adlı sitenin amacı ise sadece kendi gelecekleri merak eden insanlara, mülteci dramını tüm çıplaklığıyla göstermek. “Geleceğinizle ilgili merak ettiğiniz sorunuzu yazın” diyen site, ne sorarsanız sorun, size şu cevabı veriyor: “Tabi ki, sizin geleceğiniz tahmin edemeyiz. Ama 60 milyon mülteci kendilerine her gün şu soruyu soruyor: Bir geleceğim olacak mı?”

Sahte bir Google sitesi yaparak, insanların bu drama dikkatini çekmek istediklerini vurgulayan site, “Lütfen onların geleceğini düşünmek için birkaç dakikanızı ayırın!” diyor.

Site, internet kullanıcılarına, mültecilere yardım için çalışan çevrelerindeki yerel inisiyatifleri araştırma tavsiyesinde de bulunuyor.

“Facebook ve Twitter aracılığıyla çevrenizi de bu kampanyadan haberdar edebilirsiniz” diyen site, ziyaretçilerini Birleşmiş Millet Mülteci Ajansı (UNHCR) aracılığıyla nasıl yardım yapılabileceği konusunda da yönlendiriyor.  Siteyi ziyaret eden kullanıcılar, ziyaretleri süresince kaç insanın daha yeni mülteciler arasına katıldığını, anlık mülteci sayacı ile görebiliyor.

Bilim ve Teknoloji Haberleri