Kuzey Marmara Otoyolu’nun Sakarya Tekeler mevkisinde dün 04.30 sıralarında, yoğun siste bir yolcu otobüsü kamyonete arkadan çarptı.
Arkadan gelen 2 otobüs, 1 otomobil ve 2 TIR daha art arda kazaya karıştı. 7 araç birbirine girerken, otoyol adeta savaş alanına döndü.
Kazada 10 kişi öldü, 61 kişi ise yaralandı. Bu kaza, otoyollarda can ve mal güvenliği için alınan ve alınması gereken önlemleri bir kez daha gündeme getirdi.
CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Sivas Milletvekili Ulaş Karasu, otoyollarda alınan önlemleri ve kazada ihmal olup olmadığını Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na sordu.
İktidarın 2023'e kadar 7 bin 500 kilometre otoyol yapma hedefi olmasına karşın, bugün ülkemizde 3 bin 722 kilometre otoyol bulunduğunu belirten Karasu, Kuzey Marmara Otoyolu’nun da bunlar arasında bulunduğunu belirtti.
Karasu, meydana gelen trafik kazasında hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralılara şifa dilerken hayatını kaybedenlerin yakınlarına da başsağlığı ve sabır diledi.
“HANGİ ÖNLEMLER ALINIYOR, KİM DENETLİYOR?”
Özellikle yoğun sis ve buzlanmanın yaşandığı kış aylarında kaza riskinin arttığına dikkat çeken Karasu, bu konuda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı kadar ilgili diğer kurumlara da önemli sorumluluklar düştüğünü hatırlattı.
Karasu, Bakan Uraloğlu'ndan özelde Kuzey Marmara Otoyolu olmak üzere, ülkedeki otoyollarını kullanan kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanabilmesi amacıyla ne tür önlemlerin alındığının açıklanmasını talep etti.
Otoyollarda kullanılan Akıllı Ulaşım Sistemleri teknolojisinin çok önemli olduğunun altınıçizen Karasu, ancak kullanılan ekip ve ekipmanın da bakım, onarım ve denetimlerinin de zamanında yapılmasının gereğine işaret etti.
Karasu, Bakan’dan şu sorularına yanıt verilmesini istedi:
"Özelde Kuzey Marmara Otoyolu gösterilmek üzere ülkemizdeki otoyolları kullanan kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanabilmesi amacıyla ne tür önlemler alınmaktadır? Önlemler içerisinde, otoyolda Akıllı Ulaşım Sistemleri teknolojisi kullanımı bulunmakta mıdır? Bulunuyor ise bu sistemlerin bakım ve onarımlarına ilişkin denetimler kim ya da kimler tarafından, hangi sıklıkla yapılmaktadır? Son denetim sonuçları nelerdir?
Kuzey Marmara Otoyolu’nda kış koşulları ve sürüş emniyetiyle ilgili olarak otoyol kullanıcılarına yönelik en son ne zaman bilgilendirme yapılmıştır? Bilgilendirme içeriği nedir ve kim ya da kimler tarafından yapılmıştır?
Otoyolda görüntüleme ve ana kontrol merkezi adı altında bir merkez bulunmakta mıdır? Bulunuyor ise bu merkezin görevleri nelerdir? Kazanın olduğu saatte söz konusu merkezde kaç kişi görev yapmaktadır?
Kuzey Marmara Otoyolu’nda sis sensörleri var mıdır? Var ise bu sensörlerin bakım, onarım ve değişimleri en son ne zaman yapılmıştır?
Akıllı ulaşım sistemleri dışında, bakanlığınızın otoyollarda can ve mal güvenliği için aldığıönlemler ve bu konudaki yaptığıçalışmalar nelerdir? Bakanlığınızın otoyollarda yol güvenliği ve standartlarını yükseltmek için yaptığıçalışmalar, yatırımlar ve yürüttüğü projeler nelerdir?
Kışşartları ve sürüş emniyeti konusunda Kuzey Marmara Otoyolu’nda yapılan en son bakım hangi tarihte yapılmıştır? Belirtilen trafik kazasında otoyolun bakım ve denetimine ilişkin herhangi bir ihmal tespit edilmiş midir?
Kış mevsiminde, yoğun sis ve buzlanmanın etkili olduğu dikkate alındığında Kuzey Marmara Otoyolu’nda bu konuda alınan önlemler nelerdir?
Otoyollarda vatandaşların can ve mal güvenliğini sağlamak için sürücü denetimleri hangi sıklıkla yapılmaktadır? Özelde Kuzey Marmara Otoyolu gösterilmek üzere son bir yılda gerçekleştirilen denetim sayısı kaçtır ve sonuçları nelerdir?"