Sağlık Bakanlığı’na bağlı hizmet veren Merkezi Hekim Randevu Sistemi'ne (MHRS) 'randevu alamama' şikayetleri her geçen gün artıyor.
Çözüm platformu Şikayetvar’ın açıkladığı verilere göre MHRS ile ilgili gelen şikayetler son bir haftada yüzde 165 artış gösterdi.
ŞİKAYETLER SON BİR HAFTADA YÜZDE 39 ARTTI
Hastalar aylardır ilgili bölüme randevu bulamamaktan şikayet ederken, çözüm beklentilerini Şikayetvar üzerinden duyurmaya çalışıyor. Platform tarafından açıklanan verilere göre Sağlık Bakanlığı ile ilgili şikayetlerin de son bir haftada yüzde 39 arttığı gözlemleniyor.
ONAYLI RANDEVU SİSTEMİ SORUNU ÇÖZEMEDİ
Sağlık Bakanlığı gerçekleştirdiği yeni düzenlemeyle bu sorunu çözmeyi amaçlayarak ‘Onaylı Randevu Sistemi’ni hayata geçirdiğini açıklamıştı. Sağlık emek ve meslek örgütleri ise onaylı randevu sisteminin de sorunu çözmeyeceğine ilişkin açıklamalar yapmıştı.
Platforma konuyla ilgili ulaşan bazı şikayetlerse şöyle:
“Ne MHRS’den ne de 182’den randevu alamıyorum”
“Gerçekten bu yeni sistemi çok düşündünüz mü? Siz kimsiniz ve birinin adına neden karar veriyorsunuz? Randevudan sonraki 15 gün olayı nedir? Kim açıklayacak bize bunu? Neden mağdur ediliyoruz? Siz neye göre, kime göre böyle bir sistem yaptınız? 21 Mayıs’ta randevum vardı tekrar almam gerekiyor ama ne MHRS ne de 182’den alamıyorum. Umarım en kısa zamanda şikayetleri dikkate alıp bu durumu düzeltirsiniz. Çünkü kimse sizin sonunu düşünmeden hareket ettiğiniz kararlara uymak zorunda değil.”
“MHRS’ye saat başı bakmaktan yoruldum”
“MHRS'den dermatoloji ve diş bölümü için aylardır randevu almaya çalışıyorum ancak randevu bulunmuyor. O kadar çok doktor varken randevu bulunmaması anlaşılır değil. Her saat başı MHRS'ye girip bakmaktan yoruldum. İnsanları bu kadar zor durumda bırakmamanızı rica ediyorum. Bir an önce bu randevu sistemine bir çözüm bulunmasını talep ediyorum.”
“Bu nasıl sistem?”
“37 haftalık hamileyim. Bir hafta önce kontrole gittim ve doktorum her hafta gelmemi söyledi. Ancak şu anda aynı bölümden randevu 15 gün sonraya kadar alınamıyor. Bu nasıl bir sistem? Benim her hafta muayene olmam gerekiyor. Bu sorunun çözülmesini talep ediyorum. Böyle bir durum kabul edilemez.”
“3 aydır randevu alamıyorum”
“3 aydır cildiye randevusu alamıyorum. 'Aradığınız randevu bulunmamaktadır' şeklinde bir yazı çıkıyor. Bir an önce çözülmesini talep ediyorum. Bu nasıl bir sistemdir anlamış değilim, 3 aydır her gün, gece, gündüz randevu alamıyorum. Böyle bir durum kabul edilemez. Lütfen acilen bu durumu çözünüz.”