Japon markasının bu başarısındaki en önemli etken, satışları geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 6 artan ve TME'nin toplam satışlarının yüzde 77'sini oluşturan elektrikli Toyota ve Lexus modellerine olan talebin artması oldu.
Toyota , satışlarını %1 artırarak Avrupa'nın en çok tercih edilen ikinci binek otomobil markası konumunu korurken, Lexus'un satışları %7 arttı. Toyota'nın Avrupa'daki hafif ticari araç bölümü Toyota Professional'ın satışları da bir önceki yıla göre %12 arttı .
Toyota ve Lexus'un tamamen elektrikli modellerinin (BEV, yıllık bazda %42), plug-in hibrit modellerinin (PHEV, %186) ve hibrit modellerinin (HEV, %2) satışlarındaki artış dikkat çekici.
Toyota, Ocak-Haziran döneminde 591.115 adet araç satışı gerçekleştirdi. Toplam satışlarının %76'sı elektrikli araçlardan oluşurken, satış hacmi %6 arttı .
Saf elektrikli modellerin satışları %46 artarken , plug-in hibrit araçların payı %272 arttı ; bu artışa yeni plug-in hibrit C-HR öncülük etti. En çok satan modeller Yaris , Yaris Cross , Corolla , C-HR , RAV4 ve Aygo X oldu.
Toyota Motor Avrupa Satış Başkan Yardımcısı Till Conrad, "Karbon nötrlüğüne yönelik çok yönlü yaklaşımımız, şirketin Avrupa pazarındaki müşteri ihtiyaçlarını istikrarlı bir şekilde karşılamasını sağlıyor." dedi.