Toyota ve BMW hâlâ hidrojenle çalışan araçlar pazarında kendilerine yer edinmeye aktif olarak çalışsalar da bu teknoloji için alan daralıyor gibi görünüyor.
HİDROJEN Mİ SOLUNDU? SATIŞLAR %90'IN ÜZERİNDE DÜŞTÜ
Danışmanlık şirketi SNE Research'e göre, 2025'in ilk çeyreğinde hidrojen yakıt hücreli araçların küresel satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla %11,2 düştü.
Daha da endişe verici olanı, o dönemde sadece 2.119 hidrojenli aracın satılmış olmasıdır. Örneğin Avrupa'da Toyota Mirai ve Hyundai Nexo'nun sadece 39 örneği satıldı, bu da geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla inanılmaz bir %91'lik düşüşü temsil ediyor.
SNE Research, "Güney Kore ve Çin hidrojen endüstrisini stratejik bir sektör olarak tanımaya ve devlet sübvansiyonlarını sürdürmeye devam ederken, ABD ve Avrupa açıkça elektrikli araçları destekliyor" dedi.
Hidrojen otobüslerine bir milyon avrodan fazla yatırım yaptılar, sonra bunları dolduracak yerlerinin olmadığını fark ettiler
Zayıf gelişmiş hidrojen yakıt ikmal altyapısı, yüksek araç fiyatları ve pahalı bakımlarla bir araya geldiğinde, hidrojenli araçların sürdürülebilir mobilite için küresel yarışta çekiciliğini kaybetmeye devam edeceği görülüyor.