Hangi Çin markası ek AB tarifelerine meydan okuyor?

Devrim başladı ve hiçbir şey onu durduramayacak. Çinli üreticilerin Avrupa'daki satışları son çeyrekte %64 arttı. Chery, BYD ve SAIC'in MG'sinin desteğiyle , yalnızca Fransa'daki aylık satışlar 38.000 adedi aşarak, 2024'ün aynı dönemindeki %2,5'lik pazar payına kıyasla %4,1'lik bir paya ulaştı .

Çin'de üretilen elektrikli modellere uygulanan gümrük vergileriyle karşı karşıya kalan yeni oyuncular, stratejilerini hibritlere kaydırdı . Bu teknolojinin artık otomobil pazarının kalbi olduğunu unutmayalım . Bu segmentte, satışlar geçen ay yalnızca Fransa'da %321 artarak 4.744 adede ulaştı !

BYD her fırsatı değerlendiriyor ve hırslarını sergilemeyi ihmal etmiyor . BYD Başkan Yardımcısı Stella Li , " Satışlarımız artacak," diye söz verdi . Üretici, kendini kanıtlamak için plug-in hibrit modellerinin yanı sıra temel bir elektrikli versiyona da güveniyor .

Avrupa'da Dolphin Surf adıyla satışa sunulan Seagull, Renault Twingo E-Tech ve geleceğin Volkswagen ID.1 şehir otomobilinin öncesinde, Renault 5 E-Tech ve Citroen e-C3 ile rekabet ediyor .

BYD'nin agresif fiyatlandırma stratejisi, fiyat savaşını yeniden alevlendirecek gibi görünüyor . Ancak şirket, düşük maliyetli üretici imajından uzaklaşmayı ve kendini "temiz teknolojilerde lider oyuncu" olarak konumlandırmayı hedefliyor.

YENİ BİR DENZA MARKASI

Çin'in lider , dünyanın ise geçen yıl 4,2 milyon satış adedi ile altıncı büyük otomobil üreticisi olan şirket , Avrupa'da Denza adını verdiği ikinci markasını da piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Marka , premium segmenti hedefleyecek.

Tesla'nın başlıca rakibi BYD de elektrikli otomobillerin beş dakikada 470 km menzile ulaşmasını sağlayan yeni bir şarj sistemini tanıttı . Bu yenilik BYD'nin hisse fiyatını yükseltti .

Beklenen ticari atılımın simgesi olan grup, yıl başında Çin dışında 130.000 model satarak ihracatını ikiye katladı. Avrupa'da BYD'ye %17 oranında uygulanan gümrük vergileri , şirketin "uzun vadeli" hedeflerini yavaşlatmıyor .

Bu artışa tabi olmayan hibrit modellere ek olarak , markanın bu düzenlemeyi aşmak için yıl sonuna kadar Macaristan'da bir montaj tesisi açması planlanıyor. İkinci lokasyonun ise Türkiye'de olması bekleniyor.

FRANSA'DA YÜZ SATIŞ NOKTASINA DOĞRU

Mevcut üreticilerle karşı karşıya kalan BYD , Avrupalı tüketicilerin beklentilerini karşılayan bir dağıtım ve satış sonrası hizmet ağı geliştirmek için de çalışıyor. 2023 yılında Fransa'da faaliyete geçen Fransız iştiraki , anakara Fransa'daki hedeflerine sadık bir ağ oluşturdu .

BYD ağında şu anda yaklaşık on girişimcinin elinde yaklaşık 50 satış noktası bulunuyor . Üreticinin hedefi, 2025 yılı sonuna kadar 100 ila 120 lokasyona ulaşmak için büyümeye devam etmek. BYD , Avrupa genelinde 300 bayide temsil ediliyor .

Otomotiv Haberleri