BYD 4x4 modeliyle acımasızca Avrupa pazarına giriyor

İki ay önce pazara giren Çinli otomobil üreticisi BYD, yakın zamanda Avrupa'da Denza adında yeni bir lüks markayı piyasaya sürdü.

Denza , Mercedes ve BYD'nin 2010 yılında yüzde 50 yatırım yaparak eşit hisseye sahip olduğu, ancak birkaç çalkantılı yılın ardından Almanların yönetim haklarını tamamen BYD'ye devrettiği ortak bir proje.

Denza'nın Avrupa'daki satışları sonbaharda başlayacak ve yeni ürünler denizinde plug-in hibrit off-road modeli B5 de önemli bir rol oynayacak .

BYD'nin alt markası, bu modeliyle Land Rover ve Mercedes-Benz gibi üreticilere meydan okuyacak ve İngilizler şimdiden ona "Defender katili" diyor. 4890 mm uzunluğunda, 1970 mm genişliğinde ve 1920 mm yüksekliğinde olan bu büyük SUV, 2800 mm dingil mesafesiyle Land Rover Defender 110'un boyutlarından çok da uzak değil ve benzer bir tasarıma sahip.

Defender gibi Denza B5 de BYD'nin DM-i sistemini kullanan bir plug-in hibrit olarak satışa sunulacak ancak Land Rover'dan çok daha fazla, sadece elektrik gücüyle gidebilecek - muhtemelen yaklaşık 80 kilometre, bu da Defender'ın menzilinin iki katı, diye yazıyor Independent .

100 kW maksimum hızda şarj edilmesi, pil kapasitesinin yüzde 30'dan yüzde 80'e (31,8 kWh pil) çıkmasının yalnızca 16 dakika sürmesi anlamına geliyor.

1,5 litrelik turboşarjlı benzinli motor ve iki adet elektrik motorunun (biri önde, diğeri arka aksta) birleşimiyle 0'dan 100 km/s hıza sadece 4,8 saniyede ulaşan araç, toplamda 680 beygir güç üretiyor.

İngilizler B5'in fiyatının 75 bin avro civarında olacağını belirtiyor.

BYD'nin Ekim ayında Macaristan'daki ilk Avrupa fabrikasında üretime başlamayı planlamasına rağmen, tüm Denza modelleri Çin'de üretilecek ve ihraç edilecek . BYD'nin Türkiye'deki ikinci fabrikasının ise Mart 2026'da faaliyete geçmesi bekleniyor.

Tam kapasiteyle faaliyete geçtiğinde yıllık toplam 500 bin adetlik üretim kapasitesine sahip olacak.

Otomotiv Haberleri