Mattel firması ilk görme engelli Barbie oyuncağını piyasaya çıktı. Ünlü oyuncak bebek markası Barbie’nin yaratıcı firması Mattel, sosyal adalet taleplerinin ve kapsayıcılığa dair kamusal politikaların giderek önemsendiği bir atmosferle uyumlu olarak ürün yelpazesini de bu anlayışa paralel genişletmeyi hedefliyor. İlk Barbie oyuncağı tam 60 yıl önce piyasaya sürülmüştü.
İlk görme engelli Barbie'yi piyasaya süren ünlü firma, hiç görmeyen ya da az gören çocukların toplumda daha fazla temsil edilmesini sağlamak amacıyla yaratıldığını açıkladı.
“BİR OYUNCAKTAN DAHA FAZLASI”
Barbie'nin kıdemli başkan yardımcısı ve markanın küresel başkanı Krista Berger yaptığı açıklamada, "Barbie'nin bir oyuncak bebekten çok daha fazlası olduğunun farkındayız; o kendini ifade etmeyi temsil ediyor ve bir aidiyet duygusu yaratabiliyor" dedi.
ŞİRKET, AMERİKAN KÖRLER VAKFI İLE ÇALIŞTI
Şirket, bebeğin gözlerinden kıyafetlerine kadar her şeyin kör ve az gören insanları doğru bir şekilde tasvir etmesini sağlamak için Amerikan Körler Vakfı ile birlikte çalıştı. Oyuncak bebeğin elinde beyaz ve kırmızı renkli bir baston bulunurken, gözleri de "kör bir bireyin bazen farklılaşan bakışlarını doğru bir şekilde yansıtmak" için hafifçe yukarı ve dışarı bakıyor.