İstanbul-Dolapdere’de bulunan Evliyagil’de 27 Mart’a kadar ziyaret edilebilen sergideki eserler, Kazım Şimşek’in günler süren emekleri sonucu ortaya çıktı.
halktv.com.tr’den Hazar Dost’a konuşan Kazım Şimşek, kendi hikayesini ve Moral sergisinin gösterdiklerini anlattı.
Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden mezun olan Şimşek, bir dönem öğretim görevlisi olarak çalıştığını söylerken “Bir dönem inşaatlarda, hizmet sektöründe, OSTİM’de çalıştım” diyor. Resmin her zaman hayatının içinde olduğunu belirten Şimşek, “Bugün içinde yaşadığımız toplumun gerçekliği, sancıları, özlemleri neyse eserlerimde bunları anlatmaya çalıştım” diyerek eserlerindeki toplumsal gerçeklerden bahsediyor.
Moral sergisi, 10 yıllık bir serüvenin sonucunda ortaya çıktı. Belirli bir tema üzerine hazırlandığı ilk sergisinin ‘Moral’ olduğunu belirten Şimşek, “Sınıfları ve toplumları işlemek istedim. Her sınıfın kendi içindeki çelişkileri ve duyguları aktarmaya çalıştım” diyerek sergideki eserlerin anlatmaya çalıştıklarını özetliyor.
Şimşek’in eserlerin tamamında ‘emek ve sınıf’ kavramları açık bir şekilde görülebiliyor. Sergilerinin devam edeceğini söyleyen Şimşek, “Benim tarihsel bir görev olarak gördüğüm bir mesele sanat. Tarih, bize, tarihin sınıflar savaşının tarihi olduğunu söylüyor. Bugün biz kendi coğrafyamızda ezilenler olarak sınıf çelişkilerinin nasıl yaralar yarattığını görüyoruz ve bizzat yaşıyoruz” diyor.
Moral sergisindeki eserlerin bazılarının güncel ve anlık olarak yaşadığımız gündemin gerilim noktalarını görme ihtiyacı olarak hazırlandığını söyleyen Şimşek, “Salgında birçok yerde kapanma varken işçi sınıfı mesaiye gitmeye devam etti. Emek sömürüsü devam etti. ‘Tarım işçilerinin karantinası’ adlı eser tam bu yaşananların yarattığı refleksle ortaya çıktı. Gördüğüm bir haberde, ‘Tarım işçileri arasında koronavirüs vakası çıktığı fakat karantina uygulanmadığı’ söyleniyordu. Fakat diğer tarafta Sabancı ailesi, yalısından fotoğraf paylaşıyordu” diyerek eserlerinin toplumsal tepki ve gerilimlere göre ortaya çıktığını aktardı.