Zara'nın Yeni Koleksiyonu İnfial Yarattı: Markadan Açıklama Geldi!

Moda dünyasının devlerinden Zara, son kampanyasının fotoğraf çekiminde kullandığı bazı semboller nedeniyle sosyal medyada tepki yağmuruna tutuldu. Yeni koleksiyonun fotoğrafları Filistin göndermesi olarak yorumlandı, marka kampanyaya ait bazı görselleri sosyal medya hesaplarından kaldırdı. Markaya gelen tepkilerin sürmesiyle Zara, konuyla ilgili açıklama yaptı.

İspanyol moda devi Zara, son kampanyası nedeniyle sosyal medyada eleştiri yağmuruna tutuldu çoğu kullanıcı boykot edeceğini söyleyerek markaya tepkisini gösterdi.

Marka yeni koleksiyonu için yaptığı Zara Atelier adlı kampanyanın fotoğraflarını bu hafta sosyal medyada ve internet sitesinde yayımlandı.

Ancak fotoğraflarda yer alan tartışmalı imgeler İsrail-Hamas savaşı iki ayı aşkın bir süredir devam ederken Filistin göndermesi olarak yorumlandı.

SOSYAL MEDYADA LİNÇ EDİLDİ

Zara, 'The Jacket' başlıklı kampanyasının ana odağının, giysinin çok yönlülüğünü göstermeyi amaçlayan konsantre bir tasarım çalışması olduğunu söyledi.

Ancak tanıtım fotoğraflarında manken Kristen McMenamy'nin kefeni andıran beyaz bir ceset torbası gibi görünen imgeleri taşıması büyük bir öfke dalgasına neden oldu. Tüm bu yaşananların ardından marka ürünlere ait olan tepki çeken görsellleri sosyal medyadan kaldırdı.

ZARA'DAN AÇIKLAMA GELDİ

Tepkilerin sosyal medyada giderek büyümesinin ardından Zara'dan konuya ilişkin bir açıklama geldi.

Yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Bir sanatçının stüdyosunda bulunan yarım kalan heykellerin bir dizi görselinin bir parçasını oluşturan görsel, bazı müşterilerimizden olumsuz geri dönüşler aldığından, bu görseli kaldırmaya karar verdik. Niyetimiz kesinlikle bu olmadığından yanlış anlaşılma için özür dileriz. Zara, birçok coğrafya ve kültürden gelen, çok çeşitli sosyal, kültürel ifadelere veya inançlara sahip müşterileri ve çalışanları olan küresel bir markadır. Çeşitlilik temel değerlerimizden biri olduğundan, Zara'nın hepsine derin bir saygısı bulunur. Hiçbir kasıt bulunmadan oluşan bu yanlış anlamalardan dolayı herkesten özür dileriz. Tüm paydaşlarımızı dinlemeye ve marka olarak gelişmek için sürekli çalışmaya kararlıyız."

Türkiye Haberleri