İsveç merkezli moda devi H&M, Avustralya'da yayınlanan okula dönüş temalı reklam kampanyası nedeniyle eleştirilere maruz kaldı. Reklamda, ilkokul çağındaki iki kız çocuğunun fotoğrafı kullanılmıştı. Reklam afişi üzerindeki "Okula dönüş modasıyla dikkatleri çekin" sloganı, bazı kesimler tarafından "çocukların cinselleştirilmesi" olarak yorumlandı.
Sosyal medyada kampanyaya tepkiler çığ gibi büyüdü. Avustralyalı yazar Melinda Tankard Reist, kampanyayı "küçük kızların görünüşlerine ve vücutlarına odaklanmalarını teşvik eden" bir "cinselleştirme girişimi" olarak nitelendirdi. "Mumsnet" isimli internet sitesinin CEO'su Justine Roberts ise, kampanyayı "zamanından önce cinselleştiren" ve "uygunsuz" olarak değerlendirdi.
H&M, kampanyaya gelen tepkiler üzerine reklamı geri çekti. Şirket, yaptığı açıklamada, "Kampanyanın yol açtığı rahatsızlıktan dolayı çok üzgünüz" ifadelerini kullandı.