Türkiye'de internet kullanımı arttı: En çok kullanılan uygulama belli oldu!

Türkiye’de 16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı 2024 yılında yüzde 88,8 olarak belirlendi. Geçen yıl bu oran yüzde 87,1 olarak kaydedilmişti. Erkeklerde internet kullanım oranı yüzde 92,2, kadınlarda ise yüzde 85,4 olarak ölçüldü.

Son bir yıl içinde resmi makamların internet sitelerini ve uygulamalarını kullanarak kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı yüzde 73,7 olarak belirlendi. Bu oran erkeklerde yüzde 80,7, kadınlarda ise yüzde 66,7 olarak gerçekleşti. e-Devlet hizmetlerini kullanan bireyler arasında en yüksek oran yüzde 92,1 ile 25-34 yaş grubunda görülürken, en düşük oran ise yüzde 25,6 ile 65-74 yaş grubunda kaydedildi.

e-Devlet hizmetlerinin kullanım amaçları arasında, yüzde 68,6 ile kişisel bilgilere erişim ilk sırada yer aldı. Bunu, yüzde 47,9 ile kamu hizmetleri için randevu alma ve yüzde 45,1 ile kamu kuruluşlarının internet sitelerinden bilgi edinme takip etti.

E-TİCARET HARCAMALARI ARTIŞ GÖSTERDİ

2023’te yüzde 49,5 olan internet üzerinden mal ve hizmet satın alma oranı, bu yıl yüzde 51,7’ye yükseldi. Erkeklerde bu oran yüzde 54,1, kadınlarda ise yüzde 49,3 olarak kaydedildi. Yılın ilk üç ayında mal veya hizmet satın alanların oranı yüzde 38,8 olarak belirlendi.

2024 yılının ilk üç ayında, internetten alışveriş yapan bireylerin yüzde 76,7’si giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Diğer popüler alışveriş kategorileri ise yüzde 47,5 ile restoran ve fast food, yüzde 34 ile gıda ürünleri, yüzde 32,4 ile kozmetik ve sağlık ürünleri olarak sıralandı. Erkeklerin yüzde 70,3’ü giyim ve ayakkabı alırken, kadınların yüzde 83’ü bu kategoriyi tercih etti.

WHATSAPP EN ÇOK KULLANILAN UYGULAMA OLDU

Eğitim ve mesleki öğrenme faaliyetlerinde bulunan bireylerin oranı bu yıl yüzde 13,9’a düştü. WhatsApp, yüzde 86,2 kullanım oranıyla en popüler sosyal medya ve mesajlaşma uygulaması oldu. Bunu yüzde 71,3 ile YouTube ve yüzde 65,4 ile Instagram takip etti.

İnternet kullanıcılarının en fazla tercih ettiği cihazlar arasında yüzde 47,9 ile internet bağlantılı TV, yüzde 10,2 ile akıllı ev aletleri ve yüzde 9,7 ile akıllı saat ve aksesuarlar bulunuyor. İnternet alışverişlerinde, cep telefonu, tablet ve bilgisayar satın alan bireylerin yüzde 89,2’si fiyatı önemli bir kriter olarak değerlendirdi. Bunu yüzde 71,7 ile donanım özellikleri, yüzde 67,4 ile marka ve tasarım izledi.

Türkiye Haberleri