Metropoll Araştırma, Türkiye'nin Nabzı 2021 araştırmasının mart ayı sonuçlarını açıkladı. Metropoll Araştırma'nın "Bu pazar seçim olsa" anketinin sonuçlarına göre, AKP ve MHP'nin toplam oy oranının 39,1 olduğu görülürken, Kararsızların yüzde 5,5, cevap yok diyenlerin de yüzde 6,3 olduğu dikkat çekti. Metropoll Araştırma'nın kurucusu ve CEO'su Özer Sencar, "İktidar ile muhalefet arasındaki denge çok kritik. Tüm parti yöneticileri ve partili vatandaşlar netice alabilmek için kararsız seçmen kitlesi ve dar gelirli seçmenler üzerine yoğunlaşmalıdır" dedi.
Katılımcılara, "Bu pazar bir milletvekili seçimi olsa hangi siyasi partiye oy verirsiniz" diye soruldu. Sonuçlar ise şöyle oldu:
Metropoll anketlerinde kararsızlar, protesto oylar ve yanıt vermeyenleri partilere orantısal dağıtmamayı tercih ediyor. halktv.com.tr'nin yaptığı hesaplamada orantısal dağılım yapıldığında şu manzara ortaya çıkıyor: AKP yüzde 38.1, CHP yüzde 23.3, İYİ Parti yüzde 12.1, HDP yüzde 11.1, MHP yüzde 9.5, DEVA yüzde 1.6, Saadet yüzde 1.2, diğer partiler yüzde 3.
Metropoll Araştırma'nın kurucusu Sencar, ankete ilişkin şu ifadeleri kullandı:
İktidar oyları(AKP+MHP)=%39.1 Muhalefet oyları: (CHP+İYİ+HDP+SP+DEVA)=40.4 Diğer: %2.5 İktidar ile muhalefet arasındaki denge çok kritik. Gerçekçi olmakta fayda var. Bakalım Nisan ayı sonuçları ne gösterecek.
Birkaç önemli not:
1. Muhalefet seçmeni tercihini açıklamak istemezse iktidar partilerinin ismini vermez. Kararsızım veya cevap vermek istemiyorum der.
2. CHP, İYİ Parti ve HDP seçmeni Cevap vermek istemezse AKP demiyor.
3. Kararsızların 1/3’ü yani 6 puanı AKP kökenlidir.
4. Kararsızlar içindeki 6 puanlık AKP kökenli seçmenin 1.5 puanı Erdoğan’a sıkı bağlı, 1.5 puanı ise gevşek bağlıdır. Dolayısıyla bunların tekrar AKP’ye dönme ihtimali söz konusudur, özellikle sıkı bağlıların.
5. Kalan 3 puanlık AKP kökenliler AKP’yi de Erdoğan’ı da terk etmiş.
Tüm parti yöneticileri ve partili vatandaşlar netice alabilmek için kararsız seçmen kitlesi ve dar gelirli seçmenler üzerine yoğunlaşmalıdır. Bu iki gruba sesini duyurabilen ve ulaşabilen partilerin kazanma şansı yüksek olacaktır. Kimse hayalci olmasın ve rakamlarla uğraşmasın. Kararsızları ne oransal ne de keyfi dağıtmakla uğraşmayın. Onları anlamaya, onlara ulaşmaya ve ikna etmeye yoğunlaşın.
MHP seçmeni, 128 milyar dolar afişleri hakkında ne düşünüyor?
Türkiye'nin 'pandemi psikolojisi' anketi: Halkın yarısı hayata daha olumsuz bakıyor
Son anket açıklandı: Seçmenin asla oy vermem dediği partiler belli oldu