Fırtına Çıktı, İstanbul Havalimanı'nda Seferler Yine İptal!

İstanbul'da kuvvetli fırtına nedeniyle Türk Hava Yolları (THY) İstanbul Havalimanı'ndan yapılması planlanan toplam 56 sefer dün iptal edildi. İstanbul Havalimanı daha yapım aşamasındayken sivil toplum örgütleri, havalimanının yerinin seçiminin yanlış olduğu konusunda yetkilileri uyarmıştı.

İstanbul'a bu akşam için art arda fırtına uyarısı yapıldı. Fırtına ve sağanak yağışın beklendiği İstanbul'da Türk Hava Yolları'nın birçok seferi de iptal edildi.

Türk Hava Yolları'ndan yapılan açıklamada, "Bugün (dün) Meteorolojik Acil Durum Komitesi kararı uyarınca, İstanbul Havalimanı kalkışlı/varışlı seferlerimizde hava muhalefeti nedeniyle iptaller yapılmıştır. İstanbul Havalimanı'nda 28 Kasım tarihli toplam 56 seferimiz iptal edilmiştir" denildi.

GEÇEN YILKİ KARDA DA İPTAL OLDU

Geçen yılki kar yağışında Sabiha Gökçen Havalimanı ve faaliyetleri devlet uçakları, özel jetler ve hava taksileri ile sınırlandırılan Atatürk Havalimanı çalışırken kentin kuzeyinde Karadeniz kıyısına yapılan yeni İstanbul Havalimanı’nda öğle saatlerinde uçuşlar durdurulmuştu.

TMMOB UYARMIŞTI

Atatürk Havalimanı’nı kapatarak yeni bir havalimanının yapılmasına karşı çıkan Türkiye Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB), İstanbul İl Koordinasyonu’nun 2014 yılında hazırladığı raporun meteorolojik verilerle ilgili kısmını sosyal medya hesabında yayınlayarak İstanbul Havalimanı’nın yeri konusundaki itirazını hatırlattı.

Raporda, ‘‘Proje alanı doğrudan deniz üzerinden gelen rüzgarlara açıktır. Uçuş için uçağın gelen rüzgarı önden alması gerekir, yandan ya da arkadan alması tehlikelidir. Ayrıca Türk Hava Kurumu Teknik Birimi’nin, Karadeniz tarafından gelen rüzgarlar nedeniyle projeye onay veremediği bilinmektedir. Bu nedenlerle raporda kullanılan meteoroloji istasyonlarının verileri proje alanındaki değerleri yansıtmamaktadır. Yılda 150 milyon kişinin taşınacağı bir havalimanında meteorolojik parametrelerin gerçekliğe uygun olarak ölçülebilmesi için proje alanında bir meteoroloji istasyonu kurulmalı ve en az 5 yıllık bir ölçümden sonra projenin yapılıp yapılmayacağına karar verilmelidir.

Raporda ayrıca iklim değişikliğinden kaynaklanan riskler (hortum, aşırı sağanak yağışlar ve fırtınalar) de değerlendirilmemiştir. İklim modelleri ile bu riskler değerlendirilebilmektedir. ÇED Raporu’na göre yılın 107 günü fırtınalı, 65 günü ise yoğun bulutlu olan bu kıyı bölgesinde hava taşımacılığı ve piste iniş ve kalkışların fiziksel çevre şartları bakımından sorun yaratabilir’’ ifadelerine yer verilmişti.

Türkiye Haberleri