PTT hesap hatası yaptı binlerce çalışan şoke oldu

Genel Müdürlüğün yaptığı yanlış maaş hesaplama hatası binlerce PTT çalışanını zora soktu. Merkez ve kısım müdürlüklerine gönderilen yazıda, yanlış hesaplama nedeni ile her bir personele 300’er lira fazla para yatırıldığı kaydedildi. Bu personel başına 3000-4000 liralık bir tutara denk geliyor. Anılan tutarın personelden alınması istendi.

Halktv.com.tr/ÖZEL

Giderek derinleşen ekonomik kriz ve artan fiyatlarla baş edemeyen PTT personeli, Genel Müdürlüğün hatası sebebiyle ciddi bir sorun ile karşı karşıya.

PTT Genel Müdürlüğü, 25 Ağustos 2021 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 31579 sayılı “Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2022 ve 2023 Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme” kapsamında, 2022 ve 2023 yılları boyunca çalışanlarının maaşlarına her ay 300 TL ilave ücret ekledi.

Söz konusu toplu sözleşmede, "Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde idari hizmet sözleşmesiyle istihdam edilen postacı, tekniker ile gişe ve büro görevlilerinin temel ücretlerine 300 TL ilave edilir." hükmü nedeniyle ilave edilen ücreti geri isteyen PTT, 6 bin çalışanından toplamda 19 milyon TL’yi tahsil etmek istiyor.

6 BİN ÇALIŞANI İLGİLENDİRİYOR

Adana PTT Başmüdürlüğü tarafından PTT Merkez Müdürlükleri ve kısım müdürlüklerine gönderilen resmi yazıda, postacı, tekniker ile gişe ve büro görevlilerine fazla ödeme yapıldığının tespit edildiği ifade edilirken ödenen ücretler personelden geri istendi. Maaşları hesaplayan birimin hatasının faturası PTT personeline kesilirken söz konusu talep, 3 Ağustos 2023 tarihli toplu sözleşmenin “Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketinde idari hizmet sözleşmesiyle istihdam edilen postacı, tekniker ile gişe ve büro görevlilerine (1600) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ilave ödeme yapılır." ifadeleriyle açıklanan hükmüne dayandırıldı.

Gönderilen resmi evrakta, 7. dönem toplu sözleşmenin değişen 18. Maddesinin farklı bir ilave ödeme olmasına rağmen temel ücrete bağlı ödenen kıdem, ikramiye, diğer ilave ödeme, fazla çalışma ve performans kalemlerini de etkilediği belirtilirken “Alınan önlemlere rağmen kamu görevlilerine aylık unsurlarının yanlış uygulanması, ödenmemesi gereken bir aylık unsurunun ödenmesi ya da hatalı terfi yapılması gibi nedenlerle fazla aylık ödenmesi halinde fazla ödenen aylıklar kamu görevlilerinden geri alınır.” ifadeleri kaydedildi.

BU YILIN İLK 9 AYINI KAPSIYOR

28 Kasım 2023 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan "Fazla Veya Yersiz Ödenen Aylıkların Geri Alınması" başlıklı tebliğde yer alan, “Fazla ödenen aylıklar, genel hükümlere (11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar faiziyle birlikte kendilerine ödeme yapılan kamu Kanunu hükümleri) göre zamanaşımı süresi içerisinde görevlilerinden geri alınır” hükmüne atıf yapılan yazıda, personelden 2024’ün ocak ayından eylül ayına kadar geçen 9 aylık süreçte ödenen fazla ücret geri istendi.

Türkiye Haberleri