Öğrenciler Dikkat: MEB'den 2 Yeni Ders Müjdesi!

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2024-2028 Stratejik Planını yayınladı. Planda, kodlama ve bilişim derslerinin her sınıf düzeyinde verileceği ifadesi yer aldı. Bu gelişme, Türkiye'de eğitim sisteminde önemli bir değişimi işaret ediyor.

Kodlama ve Bilişim Dersleri Her Sınıf Düzeyinde Verilecek

Kodlama ve bilişim, günümüz dünyasının en önemli becerileri arasında yer alıyor. Bu beceriler, öğrencilerin yaratıcı düşünme, problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı oluyor. Ayrıca, kodlama ve bilişim, öğrencilerin teknolojiyi daha bilinçli ve güvenli bir şekilde kullanmalarını sağlıyor.

MEB'in bu kararı, öğrencilerin bu önemli becerileri edinmeleri için önemli bir fırsat sunuyor. Kodlama ve bilişim dersleri sayesinde, öğrenciler teknolojiyi daha verimli bir şekilde kullanmayı öğrenecek ve geleceğin mesleklerine hazırlanacaklar.

Kodlama ve bilişim dersleri, ilkokul 1. sınıftan itibaren verilmeye başlanacak. Dersler, öğrencilerin yaş ve gelişim düzeylerine uygun olarak hazırlanacak. Derslerde, öğrencilere temel kodlama kavramları ve becerilerini kazandırmak hedefleniyor.

Kodlama ve bilişim dersleri, öğrencilerin gelecekte başarılı olmaları için önemli bir adım olacak. Bu dersler sayesinde, öğrenciler teknolojiyi daha iyi anlayacak ve kullanabilecekler.

MEB'in bu kararı, Türkiye'de eğitimde önemli bir dönüşümü başlatacak. Kodlama ve bilişim dersleri, öğrencilerin 21. yüzyıl becerileri kazanmalarına yardımcı olacak.

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 2024 - 2028 yıllarını kapsayan Stratejik Plan raporunda, "Kodlama/bilişim derslerinin her sınıf düzeyinde bulunması/yaygınlaşmasının sağlanması" ifadelerine yer verildi. Bu açıklamaya göre, artık her sınıf düzeyinde kodlama ve bilişim alanında yeni derslerin geleceği tahmin ediliyor.

Söz konusu raporda şu ifadelere yer verildi:

-Proje ve protokollerin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi

-Eğitim ve öğretimin geliştirilmesine yönelik araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin yürütülmesi

-Resmî ve özel kurumlar ile STK’lerin yayımladıkları eğitim temalı raporların izlenmesi

-Yurt içi ve yurt dışında eğitim ve öğretim süreçlerine ilişkin gelişmelerin takip edilmesi

-Evrensel değer ve standartları göz önünde bulundurarak kalite, eşitlik ve etkililik ilkeleri ile millî ve toplumsal değerlere dayalı bir eğitim sistemi geliştirmek için bilimsel araştırmalar yapılması

-Öğretmenlerin meslek öncesi ve meslek içi eğitimleri ile mesleki gelişim süreci uygulamalarının iyileştirilmesi ve geliştirilmesine yönelik araştırma geliştirme faaliyetleri ile proje çalışmalarının yapılması

-İlgili kurum, kuruluş ve sivil toplum örgütleri ile özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin eğitimine yönelik yapılacak iş birliği protokollerine ilişkin iş ve işlemlerin yürütülmesi

-Dört beceride (dinleme, konuşma, okuma, yazma) Türkçe dil yeterliklerinin belirlenmesi ve ölçülmesinin sağlanması

-Yabancıların dört beceride (dinleme, konuşma, okuma, yazma) Türkçe dil yeterliklerinin belirlenmesi (Türkçe Dil Beceri Sınavı [TDBS])

-Patent, faydalı model, marka ve tasarım tescili almış ürünlerle ilgili sanayi kuruluşları ile iş birliği yapılması ve kurumlarımızda patent, faydalı model marka, tasarım tescil sayısını sürekli artırarak her yıl tescil alınan ürünlerin ticarileşmesinin sağlanması

-Kodlama/bilişim derslerinin her sınıf düzeyinde bulunması/yaygınlaşmasının sağlanması

Türkiye Haberleri