Türkiye'de son yıllarda akaryakıt fiyatlarının katlanarak artış göstermesi, vatandaşların 'dolu depo' kavramını unutmasına neden oldu.
Litresi 41 liraya yaklaşan motorin fiyatları nedeniyle birçok sürücü, yalnızca birkaç litrelerik akaryakıt alarak araç kullanmaya devam ediyor. Otomobilde sürekli olarak düşük seviyede akaryakıt bulunması ise aracın ömrünü oldukça kısaltmakta.
BUNU YAPMAYAN SÜRÜCÜLERİN OTOMOBİLİ BÜYÜK ZARAR GÖRÜYOR
Sanayi ustaları, bu durumun özellikle benzin pompasına zarar verdiğini ve sıklıkla dizel araçlarda görüldüğünü belirterek, bu tür davranışı alışkanlık haline getirmenin mazot pompasının ömrünün bitmesiyle sonuçlanacağını açıkladı.
PARTİKÜL FİLTRELERİNİN BAKIMINI YAPMAYANLAR BÜYÜK MASRAFLARLA KARŞILAŞACAK
Sanayi ustaları, dizel araç sahiplerine yönelik bir başka uyarıda ise, normal kullanım şartlarında 100 bin ile 250 bin kilometrelik kullanım ömrüne sahip olan partikül filtrelerinin, bakımının yapılmaması halinde araç sahiplerine büyük masraflar çıkarabileceğine dikkat çekildi.
PARTİKÜL FİLTRESİ NEDİR?
Partikül filtresi ya da kısa adıyla DPF, otomobilin üretimi sırasında egzoz sistemi içerisine yerleştiriliyor. Filtre sayesinde dizel yakıtın motor tarafından kullanımı sonrasında ortaya çıkan kurumun ve zararlı gazların doğaya direkt salınımı yüzde 80 oranında engellenmiş oluyor. Ancak temiz yakıt kullanılmaması ve araçların kısa mesafelerde sık sık kullanılması partikül filtresinin kısa zamanda tıkanmasına neden oluyor.