Çevre Mühendisleri Odası Başkanı Dr. Baran Bozoğlu Metrolardaki hava kalitesine dair açıklamada bulundu.
Bozoğlu, "Partikül Madde 10 ve Partikül Madde 2,5 kirleticileri (aslında toz diyebiliriz) sınır değerleri 24 saatlik ölçümün ortalama değeri üzerinden belirlenir. Hava kalitesinin İnsanlara etkisi de 24 saatlik maruziyet üzerinden değerlendirilir. Sabah öğle akşam dahi hava kalitesi değişebilmektedir.
Ayrıca, doğruya en yakın ölçüm uluslararası geçerliliği olan metotları kullanan cihazlar tarafından yapılmalıdır. Ölçüm belirsizliği bilinmelidir. Ölçüm cihazının konumlandığı yüksek bile sonucu etkileyecektir.Şuanda piyasada birçok elektronik cihaz var ve bunların doğru ölçüm yaptığı şüphelidir.
Öte yandan geçmişte İstanbul metrosunda yapılan akademik çalışmalarda taksim 4.levent metro hattı değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmede daha derin olan taksim istasyonunda (35 metre) tozun daha fazla olduğu görülmüştür.
Burada asıl maruziyet metro çalışanlarındadır çünkü daha uzun süre kirliliğe maruz kalınmaktadır.
Kirliliğin temel sebebi derinlik, fren ve tekerlek sistemi, temizlik ve klima sistemidir.
Örneğin tokyo gibi lastik çelik tekerlek sistemine sahip metrolarda daha az kirlilik oluşmaktadır.
Londra stockholm gibi metrolarda da İstanbul Ankara daki benzer kirlilik riski görülmektedir.
Özetle metro hava kalitesine dair yorum yapılabilmesi için doğru ölçüm cihazları,metotları kullanılmalı, kişisel maruziyet değerlendirmesi yolcu ve çalışanlar açısından ayrı ayrı yapılmalıdır." dedi.