Halk TV'ye konuşan Ali Kıdık şunları söyledi:
"Atatürk Havalimanı işleyebilirdi"
İstanbul'da 3'üncü bir havalimanına gerçekten ihtiyaç var. Fakat yeri konusunda tamamen yanlış bir tercih yapıldı. Atatürk Havalimanı da işleyebilirdi eğer İstanbul Havalimanı oraya yapılmasaydı. Bunun da bilinçli bir tercih olduğunu düşünüyorum.
"Pist şartnameye uygun yapılmadı"
Yapılan 3 . havalimanı planlamasında da pist eşleşmesi var 3. fazdan sonra. Dolayısıyla buraya iniş kalkışlarda uçakların birbirine zarar verebilir. 3. pistin yapılmasıyla ilgili şöyle bir risk var. Pist şartnameye uygun yapılmadı. Şartnamede 3 bin 750 metre olmasına rağmen 3 bin 60 metre yapıldı. Dolayısıyla devlet bir zarara uğratıldı. Ayrıca pistin genişliği 60 metre olması gerekirken 45 metre yapıldı ve burada da bir zarara uğratıldı. Yanlarında da bunların taksi yolu dediğimiz yedek pistler yapılmadı. Yapılan da 25 metre boyutunda olduğu için şartname ve sözleşme dışıdır. Burada bir hukuksal sorun oluşacak.
"120-150 milyon dolar arasında bir kayıp var"
Türkiye'de her şey oldu bittiye getirildiği için bu da oldu bittiye getirildi. Devlete burada ciddi bir kazık attılar. Benim devlet hava meydan yetkililerinden ve İstanbul Havalimanı'ndan bazılarından aldığım bilgiye göre 120-150 milyon dolar arasında bir kayıp var.
"Uçakların pist dışına çıkması olası"
Pist genişliğinin 60 metre olmasının sebebi orası kuzey bölgesinde olduğu için ve aşırı rüzgar aldığı için, uçaklar iniş ve kalkış sırasında özellikle iniş sırasında geniş piste inmek zorunda. Yan rüzgar aldığı için pist dışına çıkması olanak dışında olsun diye. Şimdi bu risk 45 metre olmasından dolayı çok daha fazla.