Birgün'ün haberine göre, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun seçim başarısı CHP içerisinde de kimi tartışmaları beraberinde getirdi. İmamoğlu'nun seçim direktörü Necati Özkan, seçimleri kazanmasında kampanyaların etkili olduğunu ifade ederken CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu söz konusu başarı için örgütü adres gösterdi.
Beylikdüzü Belediye Başkanlığı’na aday olduğu dönemden itibaren İmamoğlu’nun üç seçim kampanyasının direktörlüğünü yürüten Necati Özkan, "Kahramanın Yolculuğu" isimli bir kitap yayınladı.
'Kahraman' yaratmak
Kitabın tanıtım bülteninde, "Onca güzelliğinin yanı sıra sayısız efsaneye de ev sahipliği yapmış olan İstanbul, 2019 yerel seçimleri sırasında yeni bir efsanenin doğuşuna tanıklık etti: Ekrem İmamoğlu. Kahramanımız, İstanbul'u 25, Türkiye'yi 17 yıldır yönetmekte olan, tüm devlet kurumları ve medya üzerinde ağır ve aşırı bir hakimiyete sahip iktidarı ve onun bakanlık, başbakanlık, meclis başkanlığı yapmış adayını üst üste iki kere yendi. Bu, yeni nesil siyaset anlayışının bir zaferiydi. Kahramanın Yolculuğu'nda, İstanbul'un ve Türkiye'nin geleceğini etkileyecek ölçekte sonuçlar yaratacağı şimdiden görülen o olağanüstü altı ay, sürecin her aşamasını kahramanla birlikte yaşayan, İmamoğlu Kampanyası’nın direktörü Necati Özkan tarafından anlatılıyor" ifadeleri yer aldı.
İmamoğlu'nun son yerel seçimlerde AKP'ye ciddi fark atarak yeniden seçilmesine varan toplumsal süreci "kampanya başarısı" olarak yorumlayan Özkan'a parti içerisinden tepki geldi.
CHP'de İmamoğlu tartışması
CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda "Kahramanın hikayesini yazıyorum diyerek kahramandan daha çok kendilerini kahramanlaştırmaya çalışan profesyoneller bilsinler ki; yalan, yanlış ve eksik verilerle Genel merkez iradesinin, CHP örgütlerinin ve İstanbul ittifakının emeğine hiç kimse saygısızlık edemeyecektir!" yorumunda bulundu.
Kaftancıoğlu'nun yaptığı söz konusu paylaşıma destek verenler arasında CHP Genel Başkan Yardımcısı Seyit Torun da yer aldı. Torun'un Twitter hesabında Kaftancıoğlu'nun paylaşımına yer verildi.
"İnsanlar adaylara oy veriyor"
Necati Özkan ise söz konusu tartışmaya ilişkin henüz yanıt vermedi. Özkan, İmamoğlu'nun seçim galibiyeti sonrası BirGün'e verdiği röportajda, "İnsanlar ideolojilere oy vermiyorlar, adaylara oy veriyorlar" yorumunda bulunmuştu. Özkan'a göre, "İmamoğlu'nun gerçek hali rekabet üstünlüğü yaratıyor".
Özkan, şu ifadelere yer vermişti:
"Biz profesyonel bir iş yapmadık. Ekrem Bey’i olduğu gibi yansıtmaya çalıştık. Adayın gerçek hali zaten bir rekabet üstünlüğü yaratıyorsa, bunu değiştirmenin hiçbir anlamı yok. Reklam kampanyası bir adaya anca küçük dokunuşlar yapabilir. İmamoğlu’nda gördüğünüz şey, reklam kampanyasında üretilmiş fabrikasyon bir şey değil. Gördüğünüz, Ekrem İmamoğlu’nun ta kendisi.”
"Hak ve talepler kampanya konusu mu?"
Emekçileri hak arayışından, partilerin program ve tüzüklerini dikkate almaktan uzak tutan, popülist söylemleri, vaat pazarlıklarını, parlatılan lider figürlerini etkili kılan bir seçim kültürü alışagelmiş durumda. Özellikle "fırsatlar ülkesi" ABD ve batı ülkelerinde yaygın olan seçimlerde vaat ve reklam kampanyası kültürünün Türkiye'de 12 Eylül sonrası emekçilerin neo-liberal politikalarla haklarının budandığı Turgut Özal döneminde yaygınlaştığı ve günümüze dek vardığı biliniyor.