İçişleri Bakanlığı, Türkiye'de farklı acil yardım çağrıları için kullanılan 110 itfaiye, 156 jandarma, 155 polis, 112 sağlık, 177 orman, 178 sahil güvenlik, 122 AFAD numaralarını '112 Acil Çağrı Merkezi' altında topladı. Bu çalışmayla tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşması amaçlandı. İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Murat Ummak, kurumun çalışmaları hakkında açıklama yapıp, kentin ilk 6 aylık döneminde aldığı çağrı rakamlarını paylaştı.
İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yıl başından bu yana 2 milyon 400 bin ihbar geldiğini belirten Ummak, "Bunların vakaya dönüşen oranı yüzde 40,21 yani 968 bin 792 çağrı. Asılsız çağrı oranı yüzde 59,79 ile 1 milyon 440 bin 290. Buna karşın geçen yıla göre asılsız çağrı oranımız yüzde 4,5 düşmüş" dedi.
'ÇAĞRIYI KARŞILAMA SÜREMİZİ DÜŞÜRDÜK'
Çağrıya tepki sürelerinin de olumlu yönde düştüğünü belirten Merkez Müdürü Murat Ummak, "Vakaya tepki süremiz çok önemli. 1.58 saniyeden 1.52 saniyeye kadar düşürdük. Bu çok iyi bir rakam. 1,5 saniyede vatandaşımıza 'Alo' deme gayreti içerisindeyiz. Hedefimiz bunun da aşağısına düşürmek. Bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi.
'BAZEN FAZLA DUYARLILIK BİZİM İŞİMİZİ ZORLAŞTIRIYOR'
Yaz döneminde yangın ihbarlarının sıklıkla geldiğine dikkati çeken Murat Ummak, geçen yıl 6 aylık dönemde 2 bin 16, bu sene aynı dönemde 2 bin 632 ihbarın çağrı merkezine düştüğünü kaydetti.
İzmir 112 Acil Çağrı Merkezi'ne düşen bazı ihbarlara dikkati çeken Ummak, "Valimiz, başkanlığında mayıs ayında gerçekleştirdiği toplantıda yangınların daha az olması için alınacak önlemlerle vatandaşın bilinçlendirilmesine yönelik yapılacak çalışmalar konusunda hassasiyet gösterdi. Merkez olarak görevimiz, gelen ihbarları orman veya itfaiye gibi ilgili birimlere aktarmak. Fakat çektiğimiz bir zorluk var. Bazen fazla duyarlılık bizim işimizi zorlaştırıyor. Örneğin Bornova'dan bir vatandaş, uzaktan bakarak Çiğli ilçesinde duman görünce yangın ihbarında bulunuyor. Ekiplerimiz Çiğli'de yaptığı kontrollerde yangını olmadığını tespit etti. Duman ise, yine ekiplerin müdahalede bulunduğu Menemen'deki bir yangına ait olduğu anlaşıldı. Çiğli'de binlerce insan yaşıyor ancak oradan ihbar yok. Ama biz beyana yönelik harekete geçiyoruz. Her türlü beyanı ciddiye alıyoruz. Bu da zaman ve işgücü kaybına yol açıyor. Bir diğer örnekte ise Narlıdere'de yaşayan bir vatandaş uçağın denize düştüğü ihbarı yapıyor. Sahil Güvenlik dahil herkes alarma geçti. Uçağın Menderes ilçesinde orman yangınına müdahale için denizden su alıp, tekrar havalandığı anlaşıldı. Vatandaşlarımızdan ricam şu. Bu konularda gerçekten duyarlılar, teşekkür ediyorum ancak gördükleri, kesin olan konuları ihbar etsinler" dedi.
İzmir 112 Acil Çağrı Merkezinde görevli Volkan Yıldız, karşılaştıkları ilginç çağrılardan bahsederek, "Yangın ihbarı için arayıp bize Halil Sezai'nin 'Yangın Var' isimli parçasını dinleten var. Bunun dışında bazı vatandaşlar tüm kurumların bünyemizde olduğunu düşünüyor. Bizde itfaiye, jandarma, polis, sağlık, orman, sahil güvenlik ve AFAD bulunuyor. Su kesintisi, elektrik arızası gibi durumda da arandığımız oluyor. Bu da bizi yoruyor. İşgücümüzü arttırıp yoğunluğumuz arttırıyor. Vatandaşlarımız daha dikkatli olursa işimizi daha kolay ve hızlı yürütebiliriz" diye konuştu.