Türkiye'nin en karanlık günlerinden biri olan 30 Kasım 2007'ye dair yeni bir iddia ortaya atıldı. İçerisinde toryum, Türk Hızlandırıcı Projesi ve CERN süreciyle ilgili çalışma yürüten 6 bilim insanının bulunduğu İstanbul-Isparta seferini yapan Atlasjet'e ait yolcu uçağı Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'na doğru inişe geçtiği esnada Türbetepe'de düşmüş ve kazada 6 bilim insanıyla birlikte uçakta bulunan toplam 57 kişi yaşamını yitirmişti. Kazanın sebebi 'pilotaj hatası' olarak açıklansa da takip eden süreçte sabotaj iddiaları devam etmişti.
Uçakta bulunan bilim insanlarından Prof. Dr. Engin Arık'ın en yakın çalışma arkadaşlarından Nanoteknoloji Mühendisliği bölümünde öğretim üyesi olan Prof. Dr. Saleh Sultansoy, 2007 yılının Türkiye için toryum çalışmalarında çok kritik bir yıl olduğunu ve sözkonusu uçağın yüzde 99 oranla düşürüldüğünü düşündüğünü söyledi.
"Uydudan gelen irtifayla gerçek irtifa arasında 500 metre fark var"
Bilim insanlarının bulunduğu uçağın düşmesiyle ilgili daha önce defalarca gündeme gelen sabotaj iddialarına Prof. Dr. Sultansoy'un uçağın irtifasıyla oynandığına ilişkin verilerin bulunduğu iddiası da eklendi. Sultansoy, uydudan gelen bilgilerle gerçek irtifa arasında yakşaık 500 metrelik bir fark olduğunu ve bunu kendisine anlatan uzmanların risk almamak adına televizyonlara çıkıp bu bilgiyi açıklamadıklarını iddia etti.
"Uçak düşürülmeseydi Türkiye toryum yarışında dünya liderleri arasında olurdu"
DHA'ya konuşan Sultansoy, "Prof. Dr. Engin Arık bir bilim şehididir. Yüzde 99 olasılıkla uçak düşürüldü. Engin Hanım kendisini Türkiye'nin kalkınmasına feda eden bir bilim insanımızdı. O uçak düşürülmeseydi, Türkiye bugün CERN'de asil üye olurdu. Türkiye toryum yarışında dünyada liderler arasında olurdu. Türk Hızlandırıcı Kompleksi ve Türk Bilim Kenti kurulurdu. Bu tür projeler Japonya'nın kalkınmasında kritik rol oynamıştı" ifadelerini kullandı.
Yanlış teknoloji seçimi, proje harcırahlarının kesilmesi ve projenin bloke edilmesi
Türk Hızlandırıcı Projesi hakkında da konuşan Sultansoy, 2007 sonrasında bu projeyle ilgili çok hata yapıldığını ve eğitim amaçlı hızlandırıcı için yanlış teknoloji seçildiğini belirtirken; bu duruma sadece Prof. Dr. Engin Arık'ın itiraz ettiğini de dile getirdi. Projenin ilerlemesi hâlinde Türkiye'nin toryum konusunda dünya liderleri arasında yer alabileceğini ifade eden Sultansoy, proje harcırahlarının kesildiğini ve üç yıldır bloke edildiğini vurguladı.
O yıllarda Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmadığını söyleyen Sultansoy'un Gazi Üniversitesi'ndeki sözleşmesi mahkeme kararına rağmen uzatılmamış.
Uçakta kimler vardı?
Uçakta yaşamını yitiren yolcular arasında, Türkiye’de toryum, Türk Hızlandırıcı Projesi, Bilim Kenti ve CERN süreciyle ilgili çalışmaları olan Prof. Dr. Engin Arık, Prof. Dr. Şenel Fatma Boydağ, Doç. Dr. İskender Hikmet ile birlikte araştırma görevlisi Özgen Berkol Doğan, araştırma görevlisi Mustafa Fidan ve yüksek lisans öğrencisi Engin Abat da yer alıyordu.