Türkiye'de görülen yüksek enflasyon nedeniyle birçok ürün ve hizmetin bedeline peş peşe zamlar yapılırken, işletmeler artışa döviz kurundaki artışı ve maliyetleri gerekçe gösteriyor.
Buna karşın son aylarda stabil bir ekonomik ortam olmasına rağmen, çok sayıda işletmenin zam yapmaya devam ettiği ve kar marjlarını artırmaya çalıştığı gözlemlenmekte. Bu durumun son örneği ise İzmir Adanan Menderes Havalimanı'nda yaşandı.
2 ÇAY İÇİN 320 LİRA HESAP GELDİ
Havalimanlarındaki fiyatlar, normal şartların çok üzerinde olsa da, iki çay için istenen hesap görenlere 'pes artık' dedirtti.
Bir bardak çay için 145 lira isteyen işletme, ayrıca çayın servisi için de 30 lira hizmet ücreti aldı. Böylelikle iki çay için ödenen para, servis hizmetiyle birlikte 320 lirayı buldu. Kullanıcılar, havalimanlarındaki işletmelerin fiyat politikasını 'soygunculuk' olarak nitelendirirken, hesabı görenler duruma sert tepki gösterdi.