İBB iştiraklerinden Metro İstanbul'dan yapılan açıklamaya göre; şirket, metro alanlarını kültür-sanat ve spor kavşakları haline getirme hedefiyle çalışırken bir yandan da yolcularının ihtiyaçlarını karşılayabileceği çözümler sunuyor. Metrolardaki teknolojik dönüşümün bir ayağı olarak, İBB Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından geliştirilen ücretsiz Wi-Fi uygulaması, 101 kapalı metro istasyonunda yolcuların kullanımına sunuldu.
'Wİ-Fİ hizmetinden yararlanan yolcu sayısı 72 kat arttı'
Büyük kentlerde teknolojinin önemine dikkat çeken Metro İstanbul Genel Müdürü Özgür Soy, teknolojinin tüm imkanlarını kesintisiz bir şekilde yolculara sunmak için çalışmalara devam ettiklerini söyledi. Özgür Soy, metrolardaki Wi-Fi hizmetiyle ilgili şu bilgileri verdi:
“İlk olarak M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı’mızdaki araçlarımızda İBB ücretsiz Wi-Fi hizmetini devreye aldık. Uygulamanın başladığı Ekim 2021'den bugüne kadar bu hizmetten yararlanan yolcu sayımız 72 kat arttı. Yolcularımızdan aldığımız kesintisiz iletişim talepleri sonrasında İstanbulluların istasyonlarımızda da ücretsiz internet hizmetinden yararlanabilmesi için İBB Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ile çalışmalara başladık. Tüm hatlarımızda bulunan toplam 101 adet kapalı istasyonumuzda Mavi Bölgeler oluşturarak İBB ücretsiz Wi-Fi alanlarını yolcularımızın hizmetine sunduk."