Doğuş Grubu tarafından yayınlanan GQ Türkiye dergisinin “Men of the Year” ödülleri, önceki akşam İstanbul Volkswagen Arena’da düzenlenen törenle sahiplerine verildi. Şampuan markası Clear’in sponsorluğundaki geceye katılan Hürriyet Kelebek yazarı Cengiz Semercioğlu, ertesi günkü köşe yazısında 7.’si düzenlenen ödül törenini sert bir dille eleştirdi.
Semercioğlu, “Bir törene gittim, gitmez olaydım…” başlıklı yazısında, organizasyona şu eleştirileri getirdi:
“10 kere arayıp davet ettiler, eve kadar davetiyeler gönderdiler, mesajlar attılar… Bir de üzerine Selçuk Yöntem, “Demet Evgar’ın ödülünü ben vereceğim hadi birlikte gidelim” deyince hiç niyetim yokken, kalktım gittim. Bu gittiğim 4’üncü GQ gecesiydi, zaten Türkiye’de 7 tane yapıldı. Yarısından fazlasını yerinde izlemiş biri olarak söylüyorum, bugüne kadar yapılmış en kötü organizasyondu.
(…)
800 kişilik yere 1400 kişi davet etmişler. Oturan kadar ayakta insan var. Oysa geçtiğimiz yıllarda Volkswagen Arena’da sahneyi ortaya kurarlardı, seyirciyi de sahnenin üç tarafına yerleştirirlerdi. Protokol belliydi, VIP konukların nereye oturacağı belli… Basına ayrılan yer de belliydi, adımızın yazılı olduğu yere gider otururduk. Sadece ödül alan değil, konuk olarak da ünlü yüzlerden geçilmezdi. Bu sene Allahlık Ali Bey olmuş, bırakın oturmayı, ayakta durup sahneyi görecek yer yok… “Töreni izleyemeyeceksem beni niye ısrarla davet ettiniz o zaman arkadaşlar” dedim… Sanki ben tören meraklısıyım.
(…)
Ödül verecek sanatçıya, davet ettiği misafirine, gazeteciye saygı göstermeyen bir ödül törenine ben niye saygı göstereyim, daha üçüncü ödüle geçilmeden çıktım gittim… Dergiyi de bu kafayla yönettikleri için, aylık olarak çıkan GQ Türkiye dergisi ne yazık ki geçen yıl kapandı. Yazkış olmak üzere senede sadece birkaç sayı çıkarıyorlar artık. Seneye ödül törenleri olur mu ondan bile emin değilim. Yazık, Türkiye’nin en prestijli, en özel ödül törenlerinden biriydi bu, onu da kötü organizasyona kurban ettiler.”
Özür yazısı sipariş edildi!
Geçen temmuz ayında Doğuş Grubu’na ait Star TV’deki programına son verilen Semercioğlu’nun bu yazısı, çalıştığı Demirören Medya Grubu ile organizasyonun sponsoru olan perakende devini karşı karşıya getirdi. Geceye ismini veren şampuan markası Clear’in bağlı bulunduğu Unilever grup, organizasyona yönelik eleştirilere büyük tepki gösterdi. Medyanın en büyük reklam verenlerinden biri olan Unilever’in tepkisini dindirmek için Demirören Medya Grubu’nun yetkilileri hemen devreye girdi. CEO Mehmet Soysal’ın talimatı üzerine Semercioğlu’nun Kelebek’teki yazısı internetten silindi. Köşe yazarından, bir sonraki yazısında gerek Doğuş Grubu gerekse Unilever’in gönlünü alacak bir özür yazısı yazması sipariş edildi.