Reklam içerikli haberlere savaş açan Hürriyet Gazetesi okur temsilcisi Fauk Bildirici, bu sefer köşe yazarı ve haber spikeri Ahmet Hakan'ı hedef aldı. Ahmet Hakan'ın 18 Eylül'deki köşe yazısında, bir et lokantasıyla ilgili görüşlerini abartarak övmesi, okur temsilcisi Faruk Bildirici'nin gözünden kaçmadı ve konuyu bugün kendi köşesinde gündeme getirerek, eleştirilerde bulundu.
Hürriyet okur temsilcisi Faruk Bildirici'nin o yazısı:
ÖVGÜNÜN DOZU
"GAZETECİLİKTE sorun marka, ürün, şirket isimlerinin yazılmasında değil, nasıl, neden ve kim tarafından yazıldığıdır. Örneğin Hürriyet’in gurme yazarları Mehmet Yaşin ya da Vedat Milor, restoranları yazıyor. Reklama kaçmadan uzman gözüyle kaleme alıyorlar restoranları ve bazen de eleştiriyorlar.
Ahmet Hakan da 18 Eylül’de “Et lokantasında yeni moda: Sc...” başlıklı bir yazı kaleme almıştı. İstanbul’da beş ay önce açılan restorandan söz ediyordu. Fakat yazısı övgüyle doluydu, sonunda da zirve yapmıştı bu güzelleme: “Ferah ve kasmayan atmosferi, enfes lezzetleri, enteresan kokteylleri, abartısız fiyat politikası ve zararsız tatlılarıyla Sc..., bazı pabuçları dama atacak gibi.”
Daha önce de yazmıştım. Reklam ile gazete yazısı arasındaki temel fark tanıtma ve tüketime yönlendirme. Bir haber/yazı restoran hakkında olumlu/olumsuz bilgi verir, reklam ise tanıtır ve okuyucuyu oraya yönlendirmeye çalışır. Ahmet Hakan’ın bu yazısı da Alican Uludağ, Haluk Yiğit ve başka okurların gönderdikleri e-postalarda belirttikleri gibi fena halde tanıtıma kaçmış. O restoranın sahibi de reklam verse herhalde böyle yazardı."