Faruk Bildirici, haber görünümlü reklamlara savaş açtı: Yine kendi gazetesine vurdu!

Hürriyet gazetesi okur temsilcisi Faruk Bildirici, gazetelerde yer alan haber görünümlü reklamlara adeta savaş açtı. Bildirici kendi gazetesinde yer alan bu tür haberleri afişe ederek, kendi yayın ilkelerine uymadığını yazdı.

Hürriyet gazetesi okur temsilcisi Faruk Bildirici, gazetelerde yer alan haber görünümlü reklamlara adeta savaş açtı. Bildirici kendi gazetesinde yer alan bu tür haberleri afişe ederek, kendi yayın ilkelerine uymadığını yazdı.

Bir çok gazetede "haber görünümlü reklam" veriliyor. Reklamlar reklam olduğu anlaşılmasın diye haber sayfası şeklinde hazırlanıyor, gazeteler de hiç bir uyarı koymadan o metinleri haber gibi yayınlıyor. Durum böyle olunca da okuyucu farkında olmadan haber diye reklam metni okuyor ve reklamın güvenilirliği haber görüntüsüyle daha da artırılıyor. Böyle olunca da en çok zararı gazetecilik ve haberlerin güvenirliği görüyor.

Hürriyet gazetesi Ombudsmanı Faruk Bildirici köşesinde, haber görünümlü reklamları sık sık deşifre etse de, Hürriyet gazetesi yanlışı yapmaya devam ediyor.

Faruk Bildirici bugünkü köşesinde de Hürriyet'in Kelebek ekinde yayınlanan haber görünümlü reklamları deşifre etti.

HABER GÖRÜNÜMLÜ REKLAM

HANDE Birsay adlı okur, Twitter’dan “Üç haftadır Kelebek’te üçüncü sayfa N... Kandilli’ye ayrılıyor ama hâlâ bir advertorial (reklamın içerikle bütünleştirilerek sunulması) uyarısı yok” diye yazdı.

Bu tweet’i görünce 23 Temmuz tarihli Kelebek’e baktım; üçüncü sayfadaki “Dünya üzerinde İstanbul’a benzeyen şehir yok” başlıklı metinde bir mimar, İstanbul’daki bir konut projesine övgüler düzüyordu.

Projenin fotoğraflarıyla süslenen yarım sayfalık bu metin haber değil, düpedüz reklamdı. Ama gerçekten de hiçbir yerinde “Bu bir reklamdır” uyarısı yoktu.

Aynı şekilde Kelebek’in üçüncü sayfasında 9 Temmuz’da yayınlanan “5 metropolün 5 gözde sakin ve lüks mahallesi” ile 16Temmuz’da yayınlanan “Bu yaz Bodrum’un merakla beklenen beş etkinliği” başlıklı yarım sayfalık metinler de haber görünümündeydi. Ama yine N... adlı bu şirketin projeleri tanıtılıyordu.

Doğan Yayın İlkeleri’nin 21. maddesinde “İlan ve reklam niteliğindeki yayınların bu nitelikleri hiçbir tereddüde yer bırakmayacak şekilde belirtilir” deniyor. Bu ilkenin amacı, okurun kandırılmamasını sağlamak ve haberin güvenilirliğini korumak.

Oysa Kelebek’teki bu üç reklam da haber görünümünde yayınlanmış; okura reklam olduğu uyarısı yapılmamış. Bu şekilde yayın ilkelerine aykırı reklam yayınlamak Hürriyet markasına zarar verir.

Unutmayalım, Hürriyet’te çıkan bir reklamın etkisi, o markanın itibarı ve güvenilirliği ile yakından ilgilidir.

Türkiye Haberleri